Nowe Audi A8
(fot. Audi)

W drogich i luksusowych samochodach Audi pojawią się reklamy

Kupujesz drogie i prestiżowe Audi A8 za ponad 0,5 mln złotych i na ekranie widzisz reklamę. Trzeba przyznać, że brzmi to przerażająco. Bez obaw, po pierwsze funkcja będzie opcjonalna, a po drugie nie będą to inwazyjne reklamy wyświetlane na całym ekranie z niewielkim przyciskiem do ich zamknięcia, tak jak na niektórych stronach internetowych.

Dodatkowe usługi w samochodzie

Producent z Ingolstadt ogłosił partnerstwo z firmą 4.screen, którego celem jest zwiększenie możliwości oferowanych przez wbudowany system infotainment. Współpraca ma skupić się na już dostępnych opcjach wyszukiwania różnych miejsc nazywanych punktami zainteresowania (POI), np. stacji benzynowej, supermarketu czy restauracji.

Audi w oficjalnym komunikacie podaje przykład bardziej rozbudowanych możliwości wyszukiwania punktów POI. Już niebawem, gdy nowe rozwiązanie zostanie wprowadzone do samochodów z „czterema pierścieniami”, kierowca, który przykładowo wyszuka w nawigacji pobliski targ z produktami ekologicznymi, będzie mógł też wyświetlić dodatkowe, związane z tym treści, takie jak dodatkowe usługi lub oferty dostępne pobliskich lokalizacjach.

Z nowej funkcji będą mogli skorzystać m.in. lokalni przedsiębiorcy, którzy zyskają nową drogę do reklamowania swoich produktów i usług. Oferty mogą być przeróżne, przykładowo właściciel sklepu może zaoferować darmową filiżankę kawy lub umożliwić właścicielom pojazdów elektrycznych bezpłatne ładowanie podczas zakupów. Użytkownik, w celu skorzystania z oferty, będzie musiał tylko zeskanować kod QR wyświetlony na ekranie systemu infotainment.

Audi i 4.screen
(fot. Audi)

Podstawą techniczną tego rozwiązania jest integracja znormalizowanego interfejsu chmury Mobility Experience Cloud dostarczonej przez 4.screen, z istniejącymi systemami infotainment Audi: MIB2+ i MIB3 (pojazdy z roku modelowego 2019 lub nowsze). Interfejs API (Application Programming Interface) tworzy połączenie w czasie rzeczywistym pomiędzy firmami partnerskimi, a użytkownikami samochodów. Należy pamiętać, że klienci, w zależności od wybranych w trybie prywatności ustawień, zachowują pełną kontrolę nad wyświetlanymi informacjami i ofertami.

Jak najbardziej będziemy mieli do czynienia z reklamami

W opublikowanym komunikacie uwagę zwraca następujące zdanie: klienci Audi będą wprost do swoich pojazdów, w czasie rzeczywistym, otrzymywać ekskluzywne informacje i spersonalizowane oferty – oczywiście po wcześniejszym wyrażeniu zgody na nie.

Co prawda Audi nie wspomina o tym bezpośrednio, ale czym będą spersonalizowane oferty? Oczywiście reklamami pobliskich firm, które chociażby za pomocą darmowej filiżanki kawy lub innej promocji będą starały się przyciągnąć potencjalnego klienta.

Jak już wcześniej wspomniałem, rozwiązanie będzie opcjonalne, a nawet, jeśli zdecydujemy się na jego włączenie, to reklamy mają nie być inwazyjne. Wrażenie funkcji ma rozpocząć się jesienią 2022 roku. Warto dodać, że coraz częściej pojawiają się informacje o podobnych rozwiązaniach także w przypadku innych producentów samochodów.