Samodzielna aplikacja na smartfony pomoze wykryć m.in. Alzheimera (Źródło: pixabay)
Samodzielna aplikacja na smartfony pomoze wykryć m.in. Alzheimera (Źródło: pixabay)

AI oczami studenta. Jak wielu chce z niej korzystać na co dzień?

Październik dla studentów to czas nowych wyzwań i zmagań w dążeniu do upragnionego tytułu zawodowego. Nie od dziś wiadomo, że nauka to już nie tylko sukcesywnie tworzone notatki czy książki, ale przede wszystkim rozwiązania technologiczne. Z jakiego rodzaju urządzeń korzystają studenci i czy AI może stać się częścią ich codziennej edukacji?

Urządzenia mobilne i laptopy są kluczowe dla studentów

Technologie od lat przeżywają prężny rozwój. Jeszcze kilkanaście lat temu nie każdy był wyposażony w telefon komórkowy, nie wspominając o smartfonie. Teraz jednak jest to podstawowa rzecz, którą większość z nas zabiera ze sobą, dokądkolwiek idzie. Urządzenie mobilne z dostępem do internetu to nie tylko szansa na rozmowę telefoniczną, przesłanie wiadomości czy wezwanie pomocy, ale również największe źródło informacji, które może też wesprzeć w codziennej nauce.

Jak wynika z danych zgromadzonych przez Digital Care, dla studentów smartfon (90%), zaraz obok laptopa (94%), jest kluczowym sprzętem do edukacji. Nawet 44% badanych osób deklaruje, iż ten rodzaj urządzenia mobilnego towarzyszy mu przez 3 do 5 godzin, a nawet 32% twierdzi, że korzysta z niego powyżej 5 godzin.

AI oczami studentów (źródło: Digital Care)
AI oczami studentów (źródło: Digital Care)

Znaczenie AI dla uczniów szkół wyższych

Ankietowani studenci zostali także przepytani o sztuczną inteligencję. AI jest pozytywnie postrzegane przez 60% z nich, a 68% uczniów szkół wyższych mówi wprost, iż będzie korzystało z narzędzi. Jak wynika z przywołanych informacji, więcej osób ma zamiar korzystać z nowych możliwości opartych o algorytmy, aniżeli wyłącznie postrzega ją pozytywnie.

Jak twierdzi połowa przepytanych osób, AI ma być wykorzystywana przez studentów do tłumaczenia tekstów, organizacji pracy czy tworzenia prezentacji. Sztuczna inteligencja ma wspomagać 38% uczniów w odrabianiu zadań domowych oraz 34% w pracach zaliczeniowych. Aż 22% studentów zgłasza, iż ma zamiar napisać pracę dyplomową przy wsparciu AI.