Amazon, oprócz nowych modeli urządzeń Echo, zapowiedział także nowe możliwości asystenta Alexa, które mają poprawić obustronną komunikację. Producent mówi o ulepszeniach w rozmawianiu z wieloma osobami naraz i inteligentnym zadawaniu dodatkowych pytań przez urządzenie (w celu lepszego zrozumienia naszej komendy). Ale to nie wszystko.
Amazon wspomina także o automatycznej zmianie tonu głosu Alexy, zależnie od naszego sposobu odpowiedzi i toczącej się konwersacji. Asystent automatycznie zapisze wszystkie informacje o naszych upodobaniach i ustawieniach.
Powolny proces
Amazon będzie udostępniał demonstracyjne wersje tych funkcji dla niektórych użytkowników przez następnych kilka miesięcy. Pierwsza prezentacja już się odbyła – przedstawiła sposób, w jaki Alexa zadaje dodatkowe pytania. W skrócie, jeśli nie rozumie czegoś, co mówimy, automatycznie się o to dopyta i zapamięta, co znaczy to wyrażenie. W ten sposób możemy ustalać m.in. nowe tryby naszego inteligentnego oświetlenia.
Natomiast rozwój algorytmów przetwarzania mowy przyniósł ww. funkcję inteligentnej zmiany tonu Alexy. Możemy przygotować się na dłuższe przerwy pomiędzy zdaniami, ludzkie akcentowanie słów i dostosowywanie sposobu wypowiedzi do jej kontekstu.
Dwa w jednym
Na ostatniej konferencji Amazon pokazał także drugie demo. Tym razem dwie osoby poprosiły Echo o dołączenie do ich rozmowy. Asystent rozumiał, kiedy to do niego adresowano pytanie – bez konieczności wypowiadania magicznego słowa Alexa.
Amazon wciąż wprowadza do swoich urządzeń funkcje, które zapowiedział rok temu. Dlatego też nigdy nie możemy być pewni, kiedy trafią one na wszystkie rynki światowe. Jeszcze w tym miesiącu producent pokazał nowy serwis Alexa for Residential, który ma ułatwić integrację asystenta w mieszkaniach na wynajem.
Planowane ulepszenia na pewno wyglądają interesująco. Zobaczymy, jak sprawdzą się w praktyce.