Smart Home (źródło: Pixabay)
Smart Home (źródło: Pixabay)

Asystent Google nie wspiera już drzwi garażowych MyQ. Użytkownicy zostali pozbawieni wygodnej funkcji

Jak wynika z informacji udzielanych przez użytkowników mechanizmów bram garażowych MyQ, ich inteligentny sprzęt przestał być obsługiwany przez Asystenta Google. Co na ten temat mówi pomoc techniczna producenta?

Smart Home i sterowanie domowymi sprzętami

Inteligentne urządzenia domowe są niezwykle przydatne, a jeśli ktoś już się do nich przyzwyczaił, trudno zapomnieć o tej niezwykłej wygodzie. Wśród smart sprzętów, które ułatwiają codzienność, można wymienić m. in. oświetlenie, gniazdka, głośniki, telewizory, roboty sprzątające, oczyszczacze powietrza, zamki czy nawet bramy garażowe. Zwieńczeniem dobrze współgrającego inteligentnego domu są aplikacje, jak na przykład Google Home, oraz asystenci głosowi.

Jednym z przykładów firm, które dotychczas gwarantowały obsługę systemu bram garażowych przy użyciu samej funkcji Asystent Google, jest MyQ firmy Chamberlain. Oznacza to, że za pomocą polecenia „Hey, Google, zamknij drzwi garażowe MyQ”, możliwe było pełne sterowanie mechanizmem.

Jak się jednak okazuje, urządzenie to współpracowało bezpośrednio z asystentem, a nie z aplikacją Home, co odbywa się w przypadku innych tego typu sprzętów.

Asystent Google nie współpracuje już z mechanizmem bram garażowych MyQ (źródło: Chamberlain)
Mechanizm dla bram garażowych MyQ (źródło: Chamberlain)

Asystent Google i ograniczenia w sterowaniu bramami

Co gorsza, użytkownicy bramy garażowej MyQ zaczęli teraz zgłaszać uwagi do korzystania z funkcji, jakie daje Asystent Google. Jak twierdzą, zintegrowany i, przede wszystkim, dobrze działający wcześniej system wyświetla powiadomienie, iż „usługa nie jest już dostępna”, przez co uruchamianie tego smart sprzętu nie jest już możliwe do realizacji w oparciu o asystenta.

Pomoc techniczna producenta mechanizmu bramy garażowej MyQ zaznacza, że opcja głosowa działa jedynie u użytkowników, którzy już zintegrowali swoje systemy. Jak wynika z tych informacji, Asystent Google nie obsługuje już nowo dołączanych urządzeń oraz tych, które zostały tymczasowo odłączone. Sytuacja ta występuje też wtedy, gdy nastąpiło wylogowanie z konta użytkownika.

Taki stan rzeczy prawdopodobnie wynika ze zmian, które zostały ogłoszone w czerwcu 2023 roku, kiedy to Google zaznaczył, iż kończy współpracę z deweloperami, oferującymi swoim użytkownikom korzystanie ze smart urządzeń w oparciu o samego Asystenta Google. W podobnej sytuacji znaleźli się użytkownicy alarm.com.