Google Nest Hub / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)
Google Nest Hub / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)

Asystent Google się psuje. Wydajność spada, a użytkownicy są sfrustrowani

Jeden z najbardziej znanych pomocników głosowych ewidentnie się psuje. Asystent Google niejednokrotnie nie słucha, nie reaguje i nie wykonuje swoich poleceń. Od kilku dobrych miesięcy sytuacja się pogarsza. Jakie problemy zgłaszają użytkownicy?

Pomocnicy głosowi podstawą sterowania urządzeniami

Głosowi asystenci są niezwykle przydatni, szczególnie do wydawania licznych poleceń i komend, w tym tych do sterowania inteligentnym domem. Tę formę wygody gwarantuje nam już kilku producentów takich, jak Apple ze swoją asystentką Siri, Amazon z Alexą, a także Google z Asystentem. Dwie ostatnie firmy plasują się od kilku lat na szczycie, jednak ostatnio reprezentant technologicznego giganta z Mountain View zaczął zawodzić.

Liczne problemy zgłaszają użytkownicy Androida, którzy do komend głosowych używają właśnie Asystenta Google. Opcja ta jest coraz bardziej zawodna. Wiele osób wspomina o błędnych i niespójnych zastosowaniach w realizacji podstawowych czynności. Kłopoty występują nawet z ustawianiem alarmów, czasomierzy czy prostym uruchamianiem muzyki.

Asystent Google i narastające problemy

Jak zgłaszają użytkownicy, problemy zaczęły narastać wraz z początkiem roku. Wielu sięga nawet po stwierdzenie, że asystent zwyczajnie zgłupiał. Nie rozumie pytań, komend, nie wykonuje poleceń, a jeśli je realizuje, to robi to okropnie wolno. Jako stała użytkowniczka Asystenta Google niestety muszę potwierdzić te informacje. Nieustannie występujące i, co gorsza, powiększające się problemy z komendami głosowymi na różnych urządzeniach z serii Nest, mogą być naprawdę frustrujące.

Nest Hub (2. gen), źródło: Google
Nest Hub (2. gen), źródło: Google

Proponowanych źródeł problemów jest wiele, jednak nie ma jasnych potwierdzeń. Niektórzy wiążą pojawiające się kłopoty z tym, że Google będzie chciał wprowadzić chatbota AI Bard, aby zastąpić swojego asystenta. W moim przypadku problemy mocno narastają od czasu aktualizacji systemu do Google Fuchsia na inteligentnym wyświetlaczu Nest Hub (2. gen).

Trudno powiedzieć, czy w najbliższym czasie można liczyć na wyraźną poprawę działania Asystenta. Byłoby miło!