Amazon Rufus AI (źródło: .aboutamazon.com)
Amazon Rufus AI (źródło: .aboutamazon.com)

Poznajcie Rufusa – inteligentnego asystenta zakupowego Amazonu

Amazon wprowadza na rynek asystenta zakupowego opartego na sztucznej inteligencji (AI). Jest on zaprojektowany, by służyć jako ekspert w swojej dziedzinie, wykorzystując obszerny katalog produktów Amazon oraz informacje z całego Internetu, aby odpowiadać na pytania klientów dotyczące potrzeb zakupowych, produktów, porównań oraz rekomendacji.

Pierwsze kroki i dalszy rozwój

Rufus został uruchomiony na początku w wersji beta dla ograniczonej grupy klientów w aplikacji mobilnej Amazon, z planami stopniowego wprowadzenia go do szerszej bazy klientów w Stanach Zjednoczonych w nadchodzących tygodniach. Ten krok jest częścią długiej historii firmy w wykorzystaniu AI, mającej na celu poprawę doświadczeń klientów, co obejmuje personalizowane rekomendacje zakupowe, ścieżki wybierania produktów, dostawy dronami, możliwości konwersacyjne Alexy oraz sklepy Amazon Go bez kas.

Przez ostatni rok wprowadzono szereg nowych możliwości opartych na generatywnej AI, mających na celu ułatwienie i zwiększenie wygody zakupów. Funkcje takie jak podsumowania recenzji generowane przez sztuczną inteligencję czy personalizowane wskazówki dotyczące rozmiarów to tylko niektóre z przykładów działań, które mają sprawić, że zakupy na platformie będą atrakcyjniejsze dla klientów.

Ekspert od zakupów

Rufus, wykorzystując generatywną AI, odpowiada na pytania klientów na temat różnorodnych potrzeb zakupowych i produktów, oferując porównania i rekomendacje na podstawie kontekstu rozmowy. Od ogólnych pytań, takich jak „na co zwrócić uwagę, kupując buty do biegania?„, po bardziej specyficzne, jak „czy te buty są trwałe?„, asystent znacząco ułatwia klientom znajdowanie i odkrywanie najlepszych produktów.

Amazon Rufus AI (źródło: .aboutamazon.com)
Amazon Rufus AI (źródło: aboutamazon.com)

Rufus oferuje również szereg użytecznych funkcji, m.in.: doradza przy zakupach w różnych kategoriach i chętnie wskaże różnicę między poszczególnymi produktami. Wygeneruje wyniki dopasowane do konkretnych zapytań klientów oraz odpowie na pytania, co do ich szczegółowej specyfikacji.

Asystent zakupowy jest dostępny dla wybranych klientów po aktualizacji aplikacji Amazon Shopping. Aby skorzystać z niego, wystarczy zadać pytanie w pasku wyszukiwania aplikacji mobilnej. Wtedy wygeneruje odpowiedzi, wykorzystując istotne informacje z platformy i Internetu, aby pomóc klientom w podejmowaniu lepszych, bardziej świadomych decyzji zakupowych.