Flota autonomicznych ciężarówek Gatik zajmie się przewożeniem towarów do sklepów spożywczych sieci Kroger. Jak wygląda wdrażany system transportu bez kierowcy?
Pojazdy Gatik coraz szerzej znane i wprowadzane na terenie stanu Teksas
Firma logistyczna Gatik już w zeszłym roku zawarła umowę z Pitney Bowes, firmą spedycyjną i pocztową, dzięki której pojazdy autonomiczne mogą uczestniczyć w szybkim transporcie i logistyce towarów. Flota pojazdów została teraz zaangażowana do sklepów spożywczych sieci Kroger, gdzie będzie transportować towary pomiędzy magazynem w Dallas a pojedynczymi sklepami spożywczymi.
Wspomniana wyżej flota będzie zawierała pojazdy klasy 3 – 6 i będzie przewozić towary, wymagające chłodzenia lub zamrożenia oraz transportu w temperaturze otoczenia, przez 7 dni w tygodniu w okolicach miasta Dallas. Ta metoda logistyczna ma być kontynuacją działania sieci sklepów Kroger, która niedawno uruchomiła zautomatyzowane centra realizacji.
Autonomiczne pojazdy po drogach Teksasu mogą poruszać się już od 2017 roku, zgodnie z ustaleniami wynikającymi z wprowadzonego na tym terenie prawa.
Autonomiczny transport towarów, jego zalety i coraz większa powszechność
Rozwiązanie zastosowane przez Kroger oraz Gatik ma na celu szybsze, bardziej elastyczne, mniej zawodne i sprawniejsze realizowanie przewozu towarów, z jednoczesnym obniżeniem kosztów logistycznych. Jak wynika z informacji, ta sieć sklepów przeprowadzała już również testy związane z dostawami kurierskimi bezpośrednio do klientów, za pomocą autonomicznych pojazdów.
Autonomiczne, ciężarowe pojazdy, od października realizują również dostawy sieci sklepów Loblaw, gdzie przewożone są towary w ramach usługi odbioru i dostawy online na terenie Toronto. Dzięki temu, za pomocą pojazdów Gatik, dostarczono już 500 tysięcy zamówień od 2019 roku, czyli od rozpoczęcia działalności.