Autonomiczne taksówki (źródło: Cruise)
Autonomiczna taksówka (źródło: Cruise)

Autonomiczne taksówki Cruise w San Francisco. Mogą już świadczyć usługi o każdej porze

Firma Cruise ogłosiła, że jej autonomiczne taksówki dostępne są już przez całą dobę i 7 dni w tygodniu. Samochody bez kierowcy są już na drogach publicznych. Ale czy wszystkie systemy tych pojazdów są na pewno na to gotowe?

Samochód bez kierowcy alternatywą dla Ubera

Autonomiczne taksówki firmy Cruise mogą już teraz poruszać się po San Francisco o każdej porze dnia i nocy, w dowolnych dniach tygodnia. Ta płatna usługa może w przyszłości stanowić dobrą alternatywę dla obecnie funkcjonujących taksówek Ubera lub Lyfta, działających w USA.

Usługa póki co dostępna jest za opłatą w godzinach od 22 do 5.30 na północno-zachodnim obszarze miasta. Wybrane osoby natomiast, w tym pracownicy firmy, mogą poruszać się w ciągu dnia za darmo. Łącznie testowanych jest około 240 samochodów autonomicznych tego przedsiębiorstwa, na terenie nie tylko San Francisco, ale również w Phoenix oraz Austin.

Autonomiczne taksówki (źródło: Cruise)
Autonomiczna taksówka (źródło: Cruise)

Taksówki autonomiczne Cruise są dobre, ale wpadają też w tarapaty

Wykorzystywana przez Cruise technologia została także wdrożona do większego pojazdu firmy, nieco przypominającego busa, nazywanego Cruise Origin. Firma ta jest jedną z nielicznych, które otrzymały formalne zgody do poruszania się po drogach publicznych bez kierowcy wewnątrz pojazdu oraz uczynienia usługi komercyjną. Jak wynika z informacji udostępnionych przez Departament Pojazdów Silnikowych (DMV), na terenie Kalifornii, obecnie dopuszczono do testów pojazd Zoox, należący do Amazona, oraz chiński WeRide.

Robotaxi (źródło: Zoox)
Robotaxi (źródło: Zoox)

Autonomiczne pojazdy to przyszłość, jednak zdarzają się sytuacje, w których maszyny te jeszcze nie potrafią samodzielnie sobie poradzić. Jedna z nich miała miejsce właśnie na terenie San Francisco i dotyczyła samochodów Cruise, które po burzy przejechały przez żółte taśmy ostrzegawcze. W taki sposób pojazdy trafiły na sam środek zamkniętego skrzyżowania, gdzie znajdowały się powalone drzewa oraz słupy linii energetycznych.