Dekoder CANAL+ BOX 4K / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)
Dekoder CANAL+ BOX 4K / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)

Canal+ ma naprawić wadliwe oprogramowanie dekoderów, ale… dopiero w lipcu

Część posiadaczy dekoderów 4K UltraBox+ raczej nie jest zadowolona z użytkowania swojego sprzętu. Liczne głosy wspominały o tzw. „pikselozie” oraz zanikaniu obrazu i dźwięku. Canal+ przeprasza i planuje naprawić wadliwe oprogramowanie, jednak… dopiero w lipcu.

Wadliwe oprogramowanie, które drażni użytkowników

Problemy użytkowników zaczęły się wraz z aktualizacją, która wprowadzona została w styczniu tego roku. Choć pojawiły się ulepszenia m. in. w postaci możliwości tworzenia listy ulubionych kanałów czy nagrywania programów, to z czasem okazało się, że system ma kilka wad.

Użytkownicy zaczęli skarżyć się na doświadczanie tzw. „pikselozy” w obrębie części ekranu. Również dźwięk i obraz pozostawiały wiele do życzenia, gdyż zwyczajnie zanikały. Choć problem próbowano naprawić w marcu przez aktualizację oprogramowania dekoderów 4K UltraBox+ oraz 4K DualBox+, niektórzy nadal doświadczają licznych problemów.

Abonenci wspominają o kłopotach z pilotem oraz wyświetlaniem, występujących przy zmianie kanałów, które powodują brak głosu lub brak obrazu, a czasami jedno i drugie. Jak wspominają, ta udręka nie może być też zależna od warunków pogodowych czy jakości sygnału.

(źródło: Canal+)
(źródło: Canal+)

Abonenci Canal+ zawiedzeni. Firma daje wyjścia i pracuje nad poprawką

Wśród ogólnych pozytywnych opinii o platformie zaczęły pojawiać się też negatywne. Abonenci, którzy regularnie opłacają dostęp do telewizji i od kilku długich miesięcy borykają się z problemami, zastanawiają się nad przejściem do konkurencji.

Jak donosi portal wirtualnemedia.pl, rzecznik prasowy Canal+ Polska zabrał w tej sprawie głos. Przeprasza za występujące problemy i zaznacza, że dotyczy on jedynie niewielkiej grupy odbiorców. Mimo to, problem został już rozpoznany i dotyczy wadliwego oprogramowania, które wpływa na pracę głowicy części dekoderów. Trwają prace nad poprawką, mającą rozwiązać zidentyfikowane już utrudnienia. Aktualizacja ma trafić na urządzenia w lipcu.

Firma również zreflektowała się, dając możliwość obniżenia ceny za abonament u użytkowników borykających się z problemami w odbiorze, a także szansę na wymianę dekoderów.