Hyundai przerabia części z pojazdów elektrycznych w oczyszczacze powietrza
fot. Hyundai

Hyundai przerabia części z pojazdów elektrycznych w oczyszczacze powietrza

Producenci samochodów często budują dziesiątki – jeśli nie setki – prototypów w trakcie opracowywania nowego samochodu. Oczywiście te przedprodukcyjne modele nigdy nie trafiają do sprzedaży – po zakończonych pracach najczęściej zostają utylizowane lub czasami poddane recyklingowi. A gdyby można było wykorzystać je jeszcze w inny sposób?

Oczyszczacze powietrza zrobione z części Hyundai

Kiedy południowokoreański producent samochodów Hyundai zastanowił się nad tą zagadką, wpadł na pomysł, by części ze swoich prototypowych SUV-ów Ioniq 5 EV, zamienić w coś innego i dać im drugie życie. W opublikowanym dwuminutowym filmie firma pokazała swoich inżynierów podczas prac rozbiórkowych SUV-a Ioniq 5. Części nie zostały wyrzucone, a wykorzystano je przy kolejnym, zupełnie innym projekcie. Stworzono z niego duży oczyszczacz powietrza, wykorzystujący te same komponenty. Bystre i godne pochwały, prawda?

Drugie życie komponentów Hyundai. Co użyto?

Wśród użytych części znalazł się wentylator chłodzący, panele drzwi, tylna lampa LED, urządzenie informacyjno-rozrywkowe i oczywiście filtr. Jednak to wcale nie koniec listy, gdyż inżynierowie Hyundai umieścili nawet 20-calowe felgi aluminiowe na górze obudowy, a emblemat samochodu dodał całości profesjonalnego brandingu.

Z opisu wideo na YouTube wynika, że produkt finalny przeszedł liczne testy, w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikowi. Widać także na nim użycie elementów drzwi i maski pojazdu wykorzystane jako panele boczne oczyszczacza powietrza.

Ponadto filtr kabinowy i wentylator chłodzący systemu są aktywowane za pomocą ekranu dotykowego systemu infotainment, zamontowanego na obudowie. Emblemat Ioniq 5 pojawia się również na obudowie, wspierany przez pikselowe tylne lampy LED EV i cyfrowy odczyt zestawu wskaźników. Całe przedsięwzięcie udowadnia tylko, że pojazdy elektryczne są już z natury czystsze niż zwykłe, tradycyjne auta.

Chociaż wiele części samochodowych nadaje się już do recyklingu, to ten eksperyment firmy Hyundai pokazuje idealny sposób na ponowne wykorzystanie tych części pojazdu, które nie są aż tak wyeksploatowane. Firma swoje działanie uzasadniła koncepcją „postępu dla ludzkości” i pełnej przygód metamorfozy.