GeForce NOW - LG

LG współpracuje z NVIDIĄ! GeForce NOW trafi na telewizory Smart TV z WebOS

Ostatnią prostą w rozwoju cloud-gamingu będzie pojawienie się najpopularniejszych usług na telewizorach Smart TV. Tylko w taki sposób usługodawcy dotrą do najbardziej niedzielnych graczy. NVIDIA także sobie zdała z tego sprawę, nawiązując współpracę z LG.

Pierwsza chmura na mecie

LG Electronics ogłosiło współpracę z NVIDIĄ, dzięki której GeForce NOW ma wylądować na urządzeniach Smart TV, pracujących na WebOS. Będzie to pierwsza aplikacja do cloud-gamingu, jaka pojawi się na telewizorach. Jest to fantastyczna wiadomość, ponieważ granie w chmurze dotrze teraz do osób, które najprawdopodobniej jeszcze w ogóle nie słyszały o tym koncepcie.

Choć NVIDIA wygrała telewizyjny wyścig, problemem pozostaje samo funkcjonowanie usługi. W odróżnieniu od innych dostawców cloud-gamingów, GeForce NOW nie udostępnia subskrybentom gier, a jedynie potężny komputer, na którym może je odtwarzać.

Gracz może z poziomu usługi wybrać konkretną grę, lecz żeby ją uruchomić, musi się już w chmurze zalogować na jedną z trzech platform – Steam, Epic Games Store oraz GOG.com – na której posiada wybraną produkcję.

W cenie 490 złotych za 6 miesięcy, GeForce NOW oferuje graczom komputer z kartą RTX 3080

Złożoność GeForce NOW

Nie dość, że niedzielni gracze będą musieli wykupić abonament GeForce NOW, to jeszcze potrzebują zakupionych przez siebie gier. Przed tym jednak należy sprawdzić, z jakiej platformy taki Assassin’s Creed zadziała na usłudze NVIDII. Powoduje to wiele zbędnych komplikacji, przez które pomysł GFN na telewizorach może być uciążliwy dla użytkownika końcowego.

Nie pomaga również fakt, iż z pewnością zaraz na telewizory będą chciały wejść inne serwisy, obsługujące cloud-gaming. Największym konkurentem jest zdecydowanie Xbox Cloud Gaming. Usługa ta pozwala na ogrywanie setek produkcji, przy płatności stałego, miesięcznego abonamentu Xbox Game Pass Ultimate.

Jest to z pewnością o wiele prostszy system, który przyciągnie do telewizorów znaczną część użytkowników. Kto wie, może jednak NVIDIA znajdzie inny sposób, by zwrócić uwagę posiadaczy telewizorów LG? Tego przekonamy się, gdy aplikacja na Smart TV z WebOS będzie już gotowa.