Google Nest Hub / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)
Google Nest Hub / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)

Google popsuł aktualizację inteligentnych wyświetlaczy. Jaki wystąpił błąd?

Smart Home jest przydatny, ale niektóre błędy pojawiające się w sprzętach lub ich aktualizacji, potrafią poważne zirytować. Weekendowych problemów z inteligentnymi wyświetlaczami Google doświadczyli użytkownicy Nest Hub oraz Hub Max. Co się wydarzyło?

Wyświetlacz i hub w jednym, czyli łatwe zarządzanie domem

Inteligentne wyświetlacze pojawiają się na rynku coraz częściej, a jednym z producentów je oferujących jest Google. Wśród tego typu urządzeń można wymienić Nest Hub czy też Hub Max, które stanowią centrum Smart Home. Sprzęty te mają naprawdę wiele funkcji, od zwyczajnego wyświetlania godziny, pogody czy daty, aż po uruchamianie innych inteligentnych urządzeń, zadawanie pytań Asystentowi Google albo też włączanie muzyki.

Z doświadczenia wiem, że inteligentne wyświetlacze są przydatne, szczególnie w przypadku, gdy mamy sporo smart sprzętów i dzięki sprytnemu ekranowi możemy nim łatwo zarządzać, jednak ostatnio zaczęło dziać się coś niedobrego. Użytkownicy od początku roku sukcesywnie zderzają się z kolejnymi problemami, choćby z Asystentem Google, z którym czasami naprawdę ciężko się dogadać.

Teraz światło dzienne ujrzał problem z najnowszą aktualizacją, a raczej brakiem jej zakończenia. W przypadku sporej liczby Nest Hub i Hub Max, ekran zawiesił się na 99% i pozostawał tak przez kolejne godziny.

Nest Hub 2. gen (źródło: Google)
Nest Hub 2. gen (źródło: Google)

Próby rozwiązania problemów i poprawka

Niektórzy użytkownicy dzielnie sprawdzali przez weekendowe dni czy przypadkiem aktualizacja się nie sfinalizowała, Google w tym przypadku nie zrobił niespodzianki. Inni usiłowali włączać i wyłączać sprzęt z gniazdka, przywracać ustawienia fabryczne czy odłączać ręcznie urządzenie od aplikacji. Pomysłów od piątkowego wieczoru było mnóstwo, jednak rzadko kończyły się one rozwiązaniem błędu, a wyświetlacze stawały się kompletnie bezużyteczne.

Kilka godzin temu użytkownicy zaczęli jednak zgłaszać, że problemy zostały zażegnane, więc prawdopodobnie kłopotliwa aktualizacja została poprawiona. Nie zmienia to jednak faktu, że produkty Nest, oparte o Asystenta Google, miewają ostatnio sporo problemów, które ciężko wytłumaczyć. Oby jednak nie była to cisza przed burzą.