Gra zyskuje dostęp do generatywnej AI (źródło: Peridot)
Gra zyskuje dostęp do generatywnej AI (źródło: Peridot)

Stworki z gry Peridot zyskały sztuczną inteligencję. Zachowują się bardziej realistycznie

Peridot to gra rozszerzonej rzeczywistości dedykowana na urządzenia mobilne. Propozycja została opracowana przez Niantic, a więc twórcę odpowiedzialnego również za stworzenie bardzo popularnego Pokemon Go. Teraz gra otrzymuje dostęp do generatywnej sztucznej inteligencji, dzięki czemu zyskuje więcej realizmu.

Peridot, czyli gra twórców Pokemon Go

W grze Peridot użytkownik zyskuje własnego, uroczego i unikalnego stworka, nazywanego Dotem, którym ma się zająć. Należy go karmić, wyprowadzać na spacery, głaskać czy po prostu zabawiać. W porównaniu do postaci z Pokemon Go, Niantic zadbał o nieco płynniejsze i ładniejsze animacje naszego pupila, który zyskuje nawet pewną formę osobowości.

Stworki z gry Peridot zyskały sztuczną inteligencję. Zachowują się bardziej realistycznie

Sztuczna inteligencja w grze od samego początku dawała możliwość rozpoznawania obiektów, przedmiotów czy powierzchni, po których porusza się stworek. Dzięki temu Doty „odnajdują się” w realnym świecie, mogą rozpoznawać i kopać w różnych typach podłoża, a nawet wygrzebywać smaczki czy reagować na pojawiające się w okolicy zwierzęta. Gra dostępna jest na urządzeniach mobilnych, pracujących zarówno na systemie iOS, jak i na Androidzie.

Generatywna AI zasili Twoje Doty

Teraz producent Peridot postanowił nieco ulepszyć mityczne Doty, wdrażając aktualizację, która otwiera przed nami (i oczywiście naszymi pupilami) generatywne możliwości AI. Sztuczna inteligencja pozwoli postaciom jeszcze łatwiej rozpoznawać otaczające je obiekty, napotykane w realnym świecie, a także wchodzić z nimi w interakcje. Urocze stworki mogą reagować w zaskakujący i nieoczekiwany sposób na istniejące wokół obiekty czy nawet zwierzęta.

Algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają na tzw. widzenie komputerowe, dzięki czemu rzeczywisty świat, rejestrowany przez kamerę w smartfonie gracza, pozwala na przeanalizowanie obiektów i przetworzenie ich w kształty 3D. Dzięki tej operacji stworki mogą rozpoznawać różnego rodzaju rzeczy czy zwierzęta. Wykryte i zidentyfikowane przez Dota obiekty kierowane są do dużego modelu językowego – w tym przypadku Niantic zdecydował się na wykorzystanie Lama 2 produkcji Meta. Jego zadaniem jest wygenerowanie zachowania na wystąpienie w pobliżu stworka danej rzeczy, które dodatkowo będzie odpowiednie dla osobowości czy charakteru konkretnego Dota.

Stworki z gry Peridot zyskały sztuczną inteligencję. Zachowują się bardziej realistycznie