Hyundai Home
(fot. Hyundai)

Hyundai ułatwi wybór paneli fotowoltaicznych i domowych magazynów energii

Jedną z większych zalet samochodów elektrycznych jest możliwość ładowania ich z „domowego gniazdka”, co jest nie tylko wygodne, ale również tanie. Hyundai, mający już w portfolio naprawdę ciekawe elektryki, postanowił pomóc w wyborze paneli fotowoltaicznych, które mogą posłużyć do produkcji prądu do aut elektrycznych, ale nie tylko.

Zrównoważony rozwój to nie tylko elektryczne samochody

Jak przed chwilą wspomniałem, w ofercie Hyundaia znajdziemy już samochody elektryczne i to całkiem interesujące konstrukcje – np. IONIQ 5 czy IONIQ 6. Koreańczycy nie chcą jednak ograniczać się tylko do aut w kwestii bardziej ekologicznej polityki. Firma uruchomiła platformę, która pozwoli również uczynić domy klientów lepszymi dla środowiska.

Koreańczycy nawiązali współpracę z Electrum, aby stworzyć internetową platformę, której zadaniem jest pomoc w wyborze paneli fotowoltaicznych, systemów magazynowania energii czy ładowarek pojazdów elektrycznych. Oczywiście dostępny sprzęt można wykorzystać nie tylko do ładowania auta elektrycznego, ale również do zapewnienia energii w domu.

Hyundai Home
(fot. Hyundai)

Warto zwrócić, że Hyundai nie jest pierwszą firmą motoryzacyjną, która zdecydowała się na takich ruch – wcześniej zrobiła to chociażby Tesla. W przeciwieństwie jednak do firmy Elona Muska, Koreańczycy nie sprzedają własnego sprzętu i zamiast tego zdecydowali się na współpracę z uznanymi graczami w branży.

Nie tylko sklep, ale również wiedza

Producent w oficjalnym komunikacie podkreśla, że uruchomiony sklep zapewnia klientom nie tylko możliwość kupienia ładowarki do samochodu elektrycznego czy paneli fotowoltaicznych, ale również znajdziemy w nim ważne informacje na temat domowej instalacji fotowoltaicznej czy systemu magazynowania energii.

Hyundai Home
(fot. Hyundai)

Ponadto klienci mogą skorzystać z indywidualnej pomocy doradcy. Co więcej, Hyundai i Electrum zapewnią obsługę klienta przez cały okres posiadania kupionego sprzętu, w tym również udzielą odpowiedzi na ewentualne pytania. Klienci mogą również otrzymać informacje o kosztach zamontowania instalacji.

Obecnie platforma Hyundai Home dostępna jest w 16 stanach w USA, ale z czasem powinna pojawić się także na innych rynkach. Możliwość łatwego wybrania sprzętu, który może podnieść komfort korzystania z samochodu elektrycznego, wydaje się być naprawdę dobrym pomysłem. Pozostaje więc liczyć, że platforma z czasem zawita do Polski.