InPost Pay już blisko. Czeka nas rewolucja w zakupach online?

Paczkomaty (źródło: InPost)

Paczkomaty (źródło: InPost)

InPost wypełnia już wszelkie zakątki Polski, paczkomaty można znaleźć w naprawdę wielu miejscach, dlatego też Grupa Integer, która zarządzana jest przez Rafała Brzoskę, wkracza w nową erę możliwości. Tym razem ten znany operator logistyczny wpadł na kolejny pomysł, który już niebawem ma pojawić się na rynku.

O co chodzi z nową metodą płatności?

Jak donosi portal wirtualnemedia.pl, InPost wprowadzi na rynek ogromną rewolucję, a mianowicie InPost Pay, które jako znak towarowy zastrzeżony jest już od 2021 roku. Określenie to trafiło do kategorii oprogramowania dla płatności, terminali, obsługi oraz przetwarzania transakcji bezdotykowych i internetowych.

W tym tygodniu jednak Rafał Brzoska, będący osobą zarządzającą grupą, w której znajduje się InPost, opowiedział na temat planowanej marki. Jej głównym celem jest uruchomienie prostej i wygodnej usługi, pozwalającej na wyeliminowanie zbędnych i licznych kliknięć, jakie musi wykonać użytkownik, aby sfinalizować proces zakupu.

Nadmierne klikanie zniechęca do zakupów – InPost Pay ma temu zapobiec

Oznacza to, że ścieżka klienta mogłaby się znacząco skrócić. Dotychczas podczas jej realizacji konieczne jest wybranie produktu, umieszczenie go w koszyku, określenie metody płatności, a następnie generowanie kodu np. blik w aplikacji bankowej albo też uzupełnienie danych na temat karty płatniczej, dokonanie opłaty, powrót do aplikacji bankowej, gdzie należy potwierdzić płatność. Proces ten zawiera tak wiele kroków, że sporo klientów w międzyczasie zniechęca się do zakupu i to właśnie ma zmienić się w ramach zapowiadanej ewolucji i uruchomienia InPost Pay.

Póki co nie pojawiły się informacje na temat daty uruchomienia nowej opcji płatności, jednak można się spodziewać, że niebawem pojawi się na rynku. Szczególnie mając na uwadze styczniowe informacje na temat testów, które miały ruszyć już pod koniec pierwszego kwartału br.

Na początku z systemu InPost Pay skorzysta 1500 polskich sklepów internetowych.

Exit mobile version