Instagram, należący do Meta, pracuje nad wprowadzeniem innowacyjnej funkcji, która ma na celu stworzyć „zabawną i angażującą” interakcję dla użytkowników. Nowy chatbot AI, który jest obecnie testowany, umożliwi internautom wybór spośród 30 różnych „AI-osobowości”. To pokazuje, że Meta nieustannie dąży do inkorporacji generatywnej sztucznej inteligencji do swoich produktów.
Wybór osobowości – unikatowa funkcja nowego chatbota
Według screena zamieszczonego na Twitterze przez użytkownika Alessandro Paluzzi, Instagram prawdopodobnie zintegruje chatbota AI z aplikacją, na wzór innych platform, które niedawno wprowadziły podobne funkcje. Będzie wykorzystywany przy odpowiadaniu na pytania i udzielaniu istotnych porad użytkownikom mediów społecznościowych.
Ciekawą i unikatową funkcją tego chatbota mogłaby być opcja wyboru spośród wielu różnych osobowości. Internauci będą mogli „rozmawiać z 30 różnymi AI osobowościami i znaleźć tę, która najbardziej im odpowiada„. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Technologia, nad którą pracuje Meta, pozwala botowi na „zmianę” stylu wypowiedzi, w zależności od preferencji użytkownika.
To dopiero początek
Instagram to nie pierwsza platforma, która wprowadza chatboty AI. W lutym, podobną funkcję wprowadził Snap dla użytkowników Snapchat+, znaną jako My AI. Tam mogą oni na przykład prosić o pomoc w wymyśleniu prezentów urodzinowych czy planów na weekend. Jednak odbiór jej był różny. Niektórzy użytkownicy narzekali nawet, że zakłóca używanie aplikacji, inni byli zaniepokojeni tym, do ilu danych – w tym informacji o ich lokalizacji – ma dostęp chatbot.
Meta wcześniej ogłosiło, że planuje eksperymentować z AI na Messengerze, WhatsAppie i Instagramie. Na początku roku Zuckerberg stwierdził, że długoterminowym celem firmy jest stworzenie „osobowości AI, które mogą pomagać ludziom na różne sposoby„.
Firma wykorzystuje również tego typu narzędzia do wspomagania swojego biznesu reklamowego. Jednym z nich jest Advantage+, który znajduje odbiorców i automatycznie umieszcza reklamy na ich platformach. Aktualnie pracują nad metodą, która pozwoli reklamodawcom na tworzenie i testowanie ich za pomocą sztucznej inteligencji.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne doniesienia.