Instagram, należący do Meta, pracuje nad wprowadzeniem innowacyjnej funkcji, która ma na celu stworzyć „zabawną i angażującą” interakcję dla użytkowników. Nowy chatbot AI, który jest obecnie testowany, umożliwi internautom wybór spośród 30 różnych „AI-osobowości”. To pokazuje, że Meta nieustannie dąży do inkorporacji generatywnej sztucznej inteligencji do swoich produktów.
Wybór osobowości – unikatowa funkcja nowego chatbota
Według screena zamieszczonego na Twitterze przez użytkownika Alessandro Paluzzi, Instagram prawdopodobnie zintegruje chatbota AI z aplikacją, na wzór innych platform, które niedawno wprowadziły podobne funkcje. Będzie wykorzystywany przy odpowiadaniu na pytania i udzielaniu istotnych porad użytkownikom mediów społecznościowych.
Ciekawą i unikatową funkcją tego chatbota mogłaby być opcja wyboru spośród wielu różnych osobowości. Internauci będą mogli „rozmawiać z 30 różnymi AI osobowościami i znaleźć tę, która najbardziej im odpowiada„. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Technologia, nad którą pracuje Meta, pozwala botowi na „zmianę” stylu wypowiedzi, w zależności od preferencji użytkownika.
To dopiero początek
Instagram to nie pierwsza platforma, która wprowadza chatboty AI. W lutym, podobną funkcję wprowadził Snap dla użytkowników Snapchat+, znaną jako My AI. Tam mogą oni na przykład prosić o pomoc w wymyśleniu prezentów urodzinowych czy planów na weekend. Jednak odbiór jej był różny. Niektórzy użytkownicy narzekali nawet, że zakłóca używanie aplikacji, inni byli zaniepokojeni tym, do ilu danych – w tym informacji o ich lokalizacji – ma dostęp chatbot.
Meta wcześniej ogłosiło, że planuje eksperymentować z AI na Messengerze, WhatsAppie i Instagramie. Na początku roku Zuckerberg stwierdził, że długoterminowym celem firmy jest stworzenie „osobowości AI, które mogą pomagać ludziom na różne sposoby„.
![Instagram ma nową atrakcję: Chatbot AI z 30 osobowościami screen Mark Zuckerberg Facebook](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2023/06/screen-Mark-Zuckerberg-Facebook.jpg)
Firma wykorzystuje również tego typu narzędzia do wspomagania swojego biznesu reklamowego. Jednym z nich jest Advantage+, który znajduje odbiorców i automatycznie umieszcza reklamy na ich platformach. Aktualnie pracują nad metodą, która pozwoli reklamodawcom na tworzenie i testowanie ich za pomocą sztucznej inteligencji.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne doniesienia.