Technologiczny gigant sypnął nowościami. Wydarzenie Meta Connect zapoczątkowało przedsprzedaż nowych gogli Quest 3, a także inteligentnych okularów, stworzonych przy współpracy z producentem Ray-Ban. To jednak nie wszystko, bo przedsiębiorstwo pokazało też innowacyjne rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję.
Naklejki AI dla aplikacji Messenger, WhatsApp i Instagram
Rozwój sztucznej inteligencji jest bardzo intensywny i szybki, a technologiczni giganci usiłują proponować użytkownikom coraz to ciekawsze oraz innowacyjne rozwiązania. Jednym z producentów, który stara się pokonać konkurencję, jest firma Meta, znana przede wszystkim z popularnych mediów społecznościowych oraz metaverse.
Podczas tegorocznego wydarzenia Connect przedsiębiorstwo zapowiedziało nowe technologie generatywne. Wśród nich mają pojawić się naklejki AI, czyli obiekty, które stały się nieodłącznym elementem internetowej komunikacji między ludźmi. Dzięki temu można w kreatywny i zabawny sposób odmienić standardowy tekst, dodać mu nieco więcej charakteru, ulepszyć przekaz czy wyrazić siebie.
Opcje te dostępne będą poprzez wykorzystanie technologii Llama 2 oraz podstawowego modelu generowania obrazów Emu, produkcji Meta. To nowe rozwiązanie pozwoli na generowanie unikatowych naklejek w oparciu o przesłany komunikat tekstowy. Uzyskane obrazki będą tworzone w wysokiej jakości w zaledwie kilka sekund.
Funkcja ma pojawić się w nadchodzącym miesiącu, a więc prawdopodobnie jeszcze w październiku wybrani anglojęzyczni użytkownicy aplikacji takich, jak WhatsApp, Messenger, Instagram oraz Facebook Stories będą mogli skorzystać z generowanych naklejek.
Inteligentne edytowanie zdjęć na Instagramie
Meta ogłosiła również, iż w ręce użytkowników trafią nowe możliwości edycji własnych obrazów, przekształcanie ich, a także współtworzenie grafik wraz ze sztuczną inteligencją i znajomymi. Instagram ma otrzymać dwie nowe funkcje o nazwie restyle oraz backdrop – każda z nich została oparta o technologię zasilającą Emu.
Restyle ma być odpowiedzialne m. in. za dodawanie wizualnych stylów i ulepszanie obrazów oraz tworzenie kolaży, a wszystko to za pomocą wpisanego tekstu. Backdrop natomiast pozwolić na zmianę tła lub scenerii danego zdjęcia. Każda z grafik ma być odpowiednio oznaczana, aby jasnym było, iż dana grafika została stworzona przy użyciu AI. Meta pracuje również nad niewidocznymi na pierwszy rzut oka znacznikami.
Asystent Meta AI oraz zaawansowane interakcje z postaciami
Technologiczny gigant ogłosił również wprowadzenie asystenta Meta AI. Pozwoli on na wchodzenie w interakcję z botem sztucznej inteligencji w apkach WhatsApp, Messenger czy Instagram, podobnie, jak ma to miejsce w dostępnych już chatbotach. Opcja ma trafić także do najnowszych urządzeń tego producenta, które dopiero co pojawiły się w przedsprzedaży, a więc do headsetu Quest 3 czy inteligentnych okularów Ray-Ban Meta. Zaproponowana przez firmę funkcja została oparta o Llama 2. Bot natomiast korzysta z możliwości Binga oraz pozwoli na generowanie obrazów.
Technologiczny gigant ruszył też z kontami sztucznej inteligencji, dostępnymi na Instagramie, Messengerze oraz WhatsAppie. Jako zdjęcia profilowe ustalone zostały wizerunki 28 znanych osób publicznych. Dzięki temu można nawiązać kontakt i prowadzić interakcje z takimi ikonami, jak na przykład Coco, miłośniczką tańca, w której filmową rolę wcieliła się Charli D’Amelio. Opcja ta jest dopiero w fazie początkowej, jednak Meta planuje znacząco ulepszyć te doświadczenia.