Meta Quest 2 Hand Tracking 2.0 śledzene rąk
Meta Quest 2 - Źródło: Meta

Meta oraz VR Heroes wspomogą edukację w Polsce

Meta przekazała urządzenia Quest 2 studiu VR Heroes. Mają one zostać wykorzystane w różnych projektach edukacyjnych.

Firmy-matki Facebooka nie trzeba chyba już nikomu przedstawiać. Nie każdy jednak może wiedzieć, czym jest VR Heroes, dlatego też spieszę z wyjaśnieniem. Jest to studio, które specjalizuje się w tworzeniu treści na gogle wirtualnej rzeczywistości. Dlaczego akurat z nim Meta nawiązuje współpracę?

Prawdopodobnie dlatego, że jest ono jednym z największych w Europie. Jak podają Wirtualne Media, firmy mają współpracować przy projekcie Innowacyjna Historia. Celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest pokazanie 25 tysiącom uczniów ze 150 szkół podstawowych filmów historycznych w VR.

Meta i VR Heores pokażą filmy historyczne. Ale nie tylko…

Kolejnym z celów współpracy jest ukazanie nauczycielom możliwości oraz korzyści, płynących z wykorzystania VR w procesie nauczania. Aby go osiągnąć, planowane są warsztaty dla 3000 nauczycieli, którzy będą mieli możliwość przetestowania gogli VR wraz z dostępnymi na nie aplikacjami.

Uczniowie również mają odnieść korzyści z tej współpracy. Będą bowiem mogli doświadczyć historii z perspektywy pierwszoosobowej. Biorąc pod uwagę fakt, że w naszych szkołach podstawowym źródłem wiedzy wciąż są książki, tego typu medium może się im wydać bardziej niż atrakcyjne.

Kolejnym z elementów współpracy jest edukacyjna wystawa VR. Działa ona w warszawskiej Hali Koszyki od poniedziałku do piątku, od godziny 12:00 do 19:00. Wystawa nosi nazwę „Kartka z Powstania – Virtual Reality Exhibition”. Jak wskazuje nazwa, ekspozycja ma na celu upamiętnienie Powstania Warszawskiego, poprzez prezentowanie odwiedzającym filmu VR „Kartka z Powstania”.

Warto zaznaczyć, że film ten został nagrodzony w wielu krajach. Produkcja w reżyserii Tomasza Dobosza może się pochwalić bowiem wyróżnieniami między innymi z festiwali organizowanych w Los Angeles, Barcelonie, Buenos Aires, czy Kalkucie.

Już nie musimy wyobrażać sobie, co byśmy zrobili, gdyby to nam przyszło żyć w tamtych czasach. Czujemy swoją fizyczną obecność w miejscu akcji, co sprawia, że przy odpowiedniej wrażliwości widz jest w stanie poczuć, jakich życiowych wyborów by dokonał

Tomasz Dobosz, reżyser filmu „Kartka z Powstania” oraz współzałożyciel studia VR Heroes

Dlaczego Meta zdecydowała się na wsparcie?

Cóż, wynika to z prowadzonego przez firmę programu Meta Immersive Learning. Ma on na celu między innymi zwiększenie dostępności do nauki przy użyciu technologii. Poza tym wsparcie tego typu programów jest świetną zagrywką PR.

Technologie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości dają (…) możliwość wczucia się w sytuację innych ludzi, na zrozumienie ich perspektywy i realiów historycznych, w jakich żyli. Produkcja VR Heroes świetnie to pokazuje. Dlatego bardzo się cieszę, że możemy wspierać ich działalność edukacyjną.

Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Meta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej