Ubrania marki PUMA dla awatarów (źródło: Meta)
Ubrania marki PUMA dla awatarów (źródło: Meta)

Meta wprowadza nowe opcje dla zmiany wyglądu awatarów

Technologiczny gigant wprowadza szereg ulepszeń do systemu generowania awatarów. Dzięki nim użytkownicy będą mogli odświeżyć wygląd swojego awatara, mając do wyboru jeszcze więcej odzieży oraz kształtów ciała i tekstury włosów.

Awatary będą miały nowe ubrania, również sygnowane logo marki PUMA

Firma Meta ogłosiła, że w jej technologiach utworzono już ponad miliard awatarów. Z tej okazji gigant wdraża kolejne, nowe kształty ciała, rodzaje włosów oraz zupełnie inne zestawy odzieży, które mają pomóc użytkownikom jeszcze dokładniej spersonalizować swój awatar. Już przed rokiem Mark Zuckerberg podkreślał, że dobra cyfrowe w przyszłości będą istotnym elementem wyrażania swojej osoby w przestrzeni metaverse.

Współpracę z Meta nawiązała firma PUMA, co daje szansę na siedem nowych strojów z logiem tej marki. Z dniem 1 maja ubrania te mają stać się dostępne w sklepie Meta Avatars Store, gdzie od zeszłego roku można dokonać zakupu ubrań, dostosowywać swojego awatara i udostępnić go w portalach społecznościowych oraz wykorzystać w wirtualnej rzeczywistości. To tam można już wbić się w stroje marek, takich jak Madhappy, NBA, Prada czy Thom Browne.

Ubrania marki PUMA dla awatarów (źródło: Meta)
Ubrania marki PUMA dla awatarów (źródło: Meta)

Większy wybór kształtów ciała, bardziej realistyczne włosy, a także bijący z awatara blask

Poza odzieżą, zmianom mają również ulec kształty ciała, które dotychczas były dość zbliżone. Natomiast niebawem pojawi się więcej opcji, a wśród nich dwa o nieco mocniej zaokrąglonych kształtach. Od maja będzie możliwe również dokładniejsze dostosowanie włosów, które mają przybierać nieco dokładniejszą strukturę, co przełoży się na bardziej realistyczny wygląd.

Zmiany mają zajść również w zakresie oświetlenia, które będzie miało sprawiać, że generowany awatar będzie miał więcej blasku w oczach.

Ubrania marki PUMA dla awatarów (źródło: Meta)
Ubrania marki PUMA dla awatarów (źródło: Meta)

Jak zapowiada Meta, w tym roku ma nadejść więcej zmian i ulepszeń, które jeszcze bardziej wzmocnią wrażenia tworzonych metaawatarów. Firma również wspomina o tym, że stworzenie i udostępnienie awatara przy użyciu ich technologii jest widoczne dla innych osób.