Gigant technologiczny Samsung ogłosił dzisiaj premierę nowego monitora Odyssey Neo G7. Jest to płaski model, wykorzystujący do działania technologię Mini-LED, o szerszym zakresie widzenia i dedykowany jest dla gamingu.
Wydajność, jakość i szybka reakcja
Firma Samsung zaprezentowała nowy monitor Odyssey, który zapewnia realistyczną jakość obrazu, wysoką wydajność, a także rozbudowane funkcje personalizacji. Inteligentny Odyssey Neo G7 typu Mini-LED dedykowany jest dla graczy.
Przekątna ekranu nowego monitora osiąga 43 cale przy rozdzielczości 4K (3840 x 2160). Urządzenie otrzymało certyfikat VESA Display HDR600 oraz HRD 10+, co zapewnia wysoką jakość obrazu.
Producent wprowadził do sprzętu technologię Quantum Matrix, która wykorzystuje diody Mini-LED, dzięki czemu generowany obraz jest „gęstszy”, a co za tym idzie – wyraźniejszy. Zastosowanie tej technologii pozwala na uzyskanie głębszej czerni i bogatszych kolorów. Samsung zdecydował się w tym przypadku na matową powłokę wyświetlacza, dzięki któremu wszelkie odbicia i refleksy świetlne w obrębie ekranu są zredukowane.
Nowy Odyssey otrzymał częstotliwość odświeżania na poziomie 144 Hz, a jego czas reakcji to 1 ms, dzięki czemu nawet najbardziej intensywne i szybkie gry są pozbawione zauważalnych opóźnień, co dodatkowo wzmocnione jest technologią AMD FreeSync Premium Pro.
Inteligentny monitor wprost dla graczy
Odyssey Neo G7 został wyposażony w złącze HDMI oraz DisplayPort, dzięki którym możliwe jest połączenie koniecznego do gry sprzętu. Co najważniejsze, możliwe jest również wykorzystanie monitora do gier bez użycia konsoli. Jest to realne dzięki podłączeniu kontrolera wprost do monitora i skorzystaniu z wbudowanej łączności Wi-Fi oraz Bluetooth, które pozwalają na uruchomienie gry w chmurze.
Nowość Samsunga otrzymała dostęp do Samsung Smart Hub oraz Samsung Gaming Hub, będącego platformą do strumieniowego uruchamiania usług chmurowych Xbox czy NVIDIA GeForce NOW. Odyssey Neo G7 to monitor, który można w łatwy sposób zamienić w telewizję, dzięki dostępowi do aplikacji Prime Video, Netflix oraz YouTube.
Sprzęt Samsunga ma wejść na światowy rynek już w pierwszym kwartale tego roku. Producent jeszcze nie podał jego ceny.