Wersja beta sklepu internetowego Amazon ponownie zyskuje nową funkcję. Narzędzie zostało oparte o sztuczną inteligencję i kierowane jest przede wszystkim do osób tworzących reklamy. Jego zadaniem jest generowanie obrazów zawierających konkretne produkty, zastępując nudne, białe tła.
Zmiana tła sposobem na wzrost skuteczności reklam
Amazon prowadzi intensywne prace nad zaawansowanymi technologiami, a w części z nich sięga po sztuczną inteligencję. Teraz firma pochwaliła się kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem, które znacząco ułatwi pracę reklamodawców w serwisie.
Nowe narzędzie AI trafia już do wersji beta i daje szansę na ulepszenie obrazów umieszczanych na platformie sprzedażowej. Jest to możliwe dzięki modelowi sztucznej inteligencji, odpowiedzialnemu za generowanie obrazu w postaci tła dla wybranego produktu. Dodanie grafiki pozwoli łatwiej przyciągnąć wzrok klientów, a co za tym idzie – zwiększyć wydajność reklam i oczywiście zakupów.
Amazon z nowym narzędziem AI
Jak wynika z informacji, Amazon tę nową metodę uznaje za alternatywę dla obecnie istniejących, dość trudnych w obsłudze narzędzi takich, jak na przykład Photoshop. Ulepszenia wprowadzane nieudolnie lub białe tła często wzbudzają niechęć klientów i mogą działać odpychająco, generując potencjalne straty w sprzedaży.
Wprowadzane do wersji beta narzędzie AI ma być proste w użyciu i nie wymagać wiedzy technicznej. Choć pomysł wydaje się być naprawdę niezły, wiemy, że modele sztucznej inteligencji nie są jeszcze doskonałe, a czasami nawet wprowadzają w błąd, a nawet zakrzywiają rzeczywistość.
Aby sprzedawcy mogli skorzystać z narzędzia należy przejść do swoich produktów, dodanych w obrębie Amazon Ad Console, wybrać go i odnaleźć przycisk „Generuj”. System samodzielnie utworzy kilka propozycji nowych zdjęć z tłem. Jak twierdzi firma, proces ten zajmuje kilka sekund. Jeśli użytkownik pragnie ulepszyć utworzoną grafikę, można wprowadzić podpowiedź w formię tekstu.