E-motocykl BMW CE 02 (Źródło: bmwmotorcycles)
E-motocykl BMW CE 02 (Źródło: bmwmotorcycles)

BMW oficjalnie wprowadza na rynek swój budżetowy, elektryczny motocykl

BMW CE 02 – futurystyczny, lekki motocykl elektryczny, zaprezentowany dwa lata temu, nareszcie doczekał się oficjalnego debiutu rynkowego.

Elektryczne koty mają pazur

Elektryczne motocykle mają długie, ostre pazury, o czym przekonują nas takie modele, jak Harley-Davidson S2 Del Mar czy LS-218. BMW natomiast wchodzi na rynek nie tyle z elektrycznym tygrysem, ile raczej kociakiem. Jak prezentuje się zapowiedziany już dwa lata temu lekki mieszczuch CE 02?

Nowy model BMW to lekki motocykl elektryczny, rozpędzający się do 95 km/h, w zupełności wystarczająco, by sprawnie poruszać się w mieście i zabudowaniach podmiejskich. Szef BMW Motorrad Design, Edgar Heinrich, wyjaśnił, że ważący 132 kilogramy jednoślad został zaprojektowany głównie jako miejska zabawka, a nie motocykl użytkowy.

Przy sugerowanej cenie detalicznej 7599 dolarów jest to również najtańszy jak dotąd motocykl elektryczny BMW. Nie wypada korzystnie w porównaniu z wydajnymi skuterami elektrycznymi z większymi akumulatorami w niższych cenach, ale w zamian kierowcy otrzymują również wsparcie BMW Motorrad.

Wraz z CE 02 dążymy do czegoś nowego w BMW Motorrad i ponownie chcemy być pionierami. Dzięki niezwykłym proporcjom i efektownej grafice nowy CE 02 to nieskomplikowana, młodzieńcza forma jednośladowej mobilności. Zredukowany język designu oznacza lekkość i zabawę. Nacisk kładziony jest nie na użyteczność, ale na atrakcyjność emocjonalną, przyjemność z jazdy i nieskomplikowaną, niemal intuicyjną obsługę.

Edgar Heinrich, Szef BMW Motorrad Design

Budżetowy motocykl BMW?

Z parą akumulatorów o łącznej mocy 3,92 kWh, motocykl ma maksymalny zasięg wynoszący 90 kilometrów. Jest również dość mocny dzięki silnikowi o mocy szczytowej 11 kW, co oznacza, że rzeczywisty zasięg prawdopodobnie spadnie znacznie poniżej maksymalnego podczas jazdy z większą prędkością lub w trybie jazdy z większą mocą.

Ładowanie odbywa się za pomocą zewnętrznej ładowarki poziomu 1, podobnie jak w przypadku roweru elektrycznego. Pełne naładowanie z pustego akumulatora zajmie około 5 godzin przy użyciu standardowej ładowarki 0,9 kW lub mniej niż 3,5 godziny przy użyciu opcjonalnej ładowarki o większej mocy 1,5 kW. BMW twierdzi, że czasy ładowania 20-80% wynoszą, odpowiednio, 2,8 godziny i 2,3 godziny.

BMW CE 02 oferuje jednostronny wahacz tylny, odwrócony przedni widelec, bezkluczykowy rozruch, regulowane dźwignie hamulca ręcznego, bieg wsteczny oraz port USB-C do ładowania urządzeń, takich jak telefony komórkowe.

Dodatkowym bonusem jest kompatybilność z inteligentnymi okularami ConnectedRide, umożliwiającymio kierowcom podgląd danych w czasie rzeczywistym nakładanych na wyświetlacz przezierny.