Samochody Aehra (Źródło: www.aehra.com)
Samochody Aehra (Źródło: www.aehra.com)

Narodziny nowego motostartupu — piękne elektryczne samochody z włoskim sznytem

Startup Aehra chce wyróżnić się na rynku elektryków włoskim stylem. Nowe samochody marki są nie tylko eleganckie, ale również solidnie zaprojektowane.

Elektryczne dzieła sztuki

Czy samochody elektryczne mogą być dziełami sztuki? Spoglądając na niektóre projekty trudno nie odnieść wrażenia, ze nie projektował ich inżynier, a artysta przy pomocy dłuta i kompozytów polimerowych. Szczególnie wrażliwą rękę do samochodów mają Włosi, co udowadniają kolejne dzieła schodzące z ich desek kreślarskich. Najnowsze rzeźby należą do startupu, który chce wprowadzić na rynku motoryzacyjnym trochę zamieszania.

Aehra niedawno zaprezentowała swój drugi model elektrycznego skrzyżowania morskiego stworzenia z wiatrem. Tym samym firma utrwala swój designerski manifest — duży rozstaw osi i krótki zwis oraz maksymalne wykorzystanie płaskiej podłogi zawdzięczanej elektryfikacji. Rzecznicy prasowi firmy nieustannie podkreślają ogrom dostępnej w ich samochodach przestrzeni. I tak SUV Aehra może pomieścić czterech profesjonalnych koszykarzy w pełnym komforcie — w pojeździe, który ma takie same wymiary zewnętrzne jak inne SUV-y.

Samochody z pogranicza mody i inżynieryjnego kunsztu

Nowo zaprezentowany Sedan natomiast to nastawiony na osiągi elektryk, który będzie konkurował bezpośrednio z Porsche Taycan, Teslą Model S i Mercedes-AMG EQS. Nowe modele Aehra będą wykorzystywać zaawansowaną konstrukcję kompozytową SMC (Sheet Moulding Compound), która zyska większą wytrzymałość i sztywność skrętną oraz będzie od 15 do 20 procent lżejsza niż samochody o podobnej wielkości. Umożliwi także łatwe skalowanie procesu produkcji.

Dzięki niewielkiej masie, niskiemu przodowi i oczywiście doskonałej aerodynamice, szacuje się, że akumulator 120 kWh wystarczy na przejechanie 800 kilometrów. Dostawcą baterii została austriacka firma Miba, której technologie mają oferować ultraszybkie ładowanie z mocą do 350 kW i napięciem szczytowym do 925 woltów. Co interesujące — ładowanie dwukierunkowe oznacza, że SEDAN i SUV zaoferują klientom możliwość zwracania energii elektrycznej do sieci i zasilania ich domów. Będzie to szczególnie przydatne dla klientów, którzy zasilają swoje domy energią słoneczną pozyskiwaną z paneli fotowoltaicznych.

Samochody będą dzielić trzysilnikowy układ napędowy, z dwoma jednostkami napędowymi na tylnej osi i jednym z przodu, o łącznej mocy wyjściowej 800 koni mechanicznych. W przygotowaniu znajduje się także trzeci model Aehra, który jak dotąd został oznaczony jako Grand Tourer 2+2. Wszystkie trzy samochody mają być sprzedawane w przedziale ultra premium od 160000 euro do 180000 euro.

Ambitny włoski producent samochodów przygotowuje się do otwarcia portfela zamówień w 2024 r. i rozpoczęcia dostaw samochodów w 2026 r.