Stacja ładowania pojazdów na przysklepowych parkingach (źródło: Biedronka)
Stacja ładowania pojazdów na przysklepowych parkingach (źródło: Biedronka)

Elektryka naładujesz na parkingu Biedronki! PowerDot podjął się współpracy

Liczba samochodów elektrycznych diametralnie rośnie, dlatego też powiększa się potrzeba lokowania stacji ładowania. Idąc z duchem czasu, popularna sieć sklepów Biedronka podjęła współpracę z PowerDot, dzięki czemu na parkingach powstanie mnóstwo stacji ładowania.

Problematyczne ładowanie elektryków może zostać rozwiązane

Użytkownicy samochodów elektrycznych dokładnie wiedzą, że naładowanie pojazdu czasami może być trudne. Ograniczona liczba stanowisk do ładowania aut EV może dawać się we znaki. Z pomocą jednak przychodzi popularna sieć sklepów, bo kto nie chciałby podłączyć się do sieci podczas zakupów?

Biedronka ma zamiar udostępnić lokalizacje, a firma PowerDot, pełniąca rolę operatora, w wyznaczonych miejscach na przysklepowych parkingach do końca przyszłego roku ulokuje 600 stacji ładowania. Każda będzie wyposażona w 3 miejsca do ładowania. Potrzebne urządzenia zostaną wyposażone w trzy rodzaje złączy (CCS2, Chademo i Typu 2), tak, aby każdy z pojazdów EV poruszających się na terenie naszego kraju mógł swobodnie się naładować.

Stacja ładowania pojazdów na przysklepowych parkingach (źródło: Biedronka)
Stacja ładowania pojazdów na przysklepowych parkingach (źródło: Biedronka)

Biedronka udostępni miejsca parkingowe na stacje ładowania pojazdów EV

Pierwsze stacje ładowania pojazdów na parkingach sieci sklepów Biedronka już pojawiły się na terenie Warszawy i zostały uruchomione. Każda z planowanych oraz istniejących ładowarek będzie dysponowała mocą rzędu 120 kW, co pozwala na naładowanie elektryka z baterią o pojemności 50 kWh w jedyne 20 do 30 minut. Oznacza to, że gdy zakończymy nieco dłuższe zakupy, prawdopodobnie nasz akumulator będzie już w pełni naładowany.

Wbrew obawom, użytkownicy nie będą musieli zakładać żadnych kont, pobierać aplikacji czy wykupować abonamentu. Opłacenie za ładowanie można będzie zrealizować przez standardową kartę płatniczą, kod QR bez rejestracji, a także kartę RFID w ramach roamingu. Ostatnia opcja umożliwi tankowanie abonentów należących do innych sieci.

Jak wynika z informacji udostępnionej przez portal elektrowoz, cena za AC (Typ 2) będzie wynosiła 1,92 złotych za 1 kWh. W przypadku Chademo koszt ten plasuje się na poziomie 2,52 złotych za 1 kWh, natomiast kwota za 1 kWh CCS2 to 2,71 złotych. Biedronka zapowiada również, że z okazji Dnia Bezpiecznego Kierowcy, wypadającego w dniu 25 lipca, kierowcy elektryków i hybryd będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty.