Firma Meta, znana z gogli wirtualnej rzeczywistości, podczas tegorocznego wydarzenia Connect, poza goglami Quest 3 wprowadziła również inteligentne okulary Ray-Ban Meta. Jak twierdzi producent, urządzenia te mają zatrzymać nasze wspomnienia i wspomagać życie chwilą bez użycia rąk. Jakie funkcje otrzymał nowy sprzęt?
Inteligentne okulary Ray-Ban Meta dla zachowania wspomnień
Quest 3 to nie jedyny produkt, który przez ostatni rok spędzał sen z powiek pracowników Meta. Wraz z Essilor Luxottica, gigant zaprojektował także nową generację inteligentnych okularów, dzięki którym użytkownicy, bez korzystania z urządzenia mobilnego, mogą uwieczniać chwile z życia. Co więcej, Ray-Ban Meta dzięki asystentowi AI pozwala na przesyłanie zdjęć oraz zadawanie pytań inteligentnemu botowi.
Nowy sprzęt umożliwi także na odbieranie dźwięków w odmieniony sposób. Urządzenie otrzymało dostęp do nowego głośnika z rozszerzonym basem oraz powiększoną maksymalną głośnością. Pięć wbudowanych mikrofonów znacząco ulepsza odbiór użytkownika, korzystającego ze sprzętu. Ultraszerokokątny aparat natomiast wykonuje zdjęcia w rozdzielczości 12 Mpix. Tak wysoka jakość pozwala nie tylko na rejestrowanie, ale również transmitowanie na żywo swojej własnej perspektywy w mediach społecznościowych, takich jak Instagram czy Facebook.
Poza innowacyjnymi rozwiązaniami Ray-Ban Meta zyskał również na wygodzie i designie. Te inteligentne okulary są teraz lżejsze, mają lepszy rozkład masy, szersze noski oraz zbudowane są z bardziej elastycznych oraz cieńszych materiałów. Ponadto dostępne są w czarnej wersji Wayfarer oraz Headliner, która charakteryzuje się półprzezroczystymi oprawkami. Dzięki nowemu etui ładującemu użytkownik może cieszyć się 36 godzinami działania. Sprzęt jest już dostępny w przedsprzedaży, a 17 października br. trafi do regularnej sprzedaży w wybranych krajach za 299 dolarów (około 1320 złotych).
Sztuczna inteligencja u technologicznego giganta
Meta zaprezentowała także nowe opcje wykorzystania sztucznej inteligencji, które dodatkowo powiększają funkcjonalność nowych produktów. Aplikacje pozwolą teraz na przesyłanie naklejek AI. Z czasem użytkownicy będą mogli skorzystać z edycji zdjęć i obrazków, a także tworzyć je na Instagramie razem ze znajomymi, wykorzystując do tego celu system Llama 2 oraz generator Emu. W przyszłym miesiącu nowe opcje mają trafić w ręce anglojęzycznych użytkowników dla aplikacji WhatsApp, Messenger, Facebook Stories oraz Instagram.
Użytkownicy będą mogli skorzystać z asystenta konwersacyjnego sztucznej inteligencji, który trafi do popularnych aplikacji mediów społecznościowych, a także nowych okularów Ray-Ban Meta i gogli Quest 3. Firma tworzy też chatboty różnych, znanych osobowości, ulepszając interakcję.