Uwaga na nowe oszustwo! Sprzęt marki Dyson za 9 złotych to kłamstwo

Uwaga na nowe oszustwo! Sprzęt marki Dyson za 9 złotych to kłamstwo

Sprzęt marki Dyson znany jest ze swojej jakości. Nie dziwi więc, że wiele osób wyczekuje przeróżnych promocji, dzięki którym złapią go w obniżonej cenie. Należy zachować jednak ostrożność i nie dać się oszukać. Produkty Dyson raczej nigdy nie spadną do tak niskich cen, jak 9 złotych – taką kwotą kuszą nas jedynie oszuści.

Sprzęt marki Dyson za kilka złotych? To oszustwo

Całkiem niedawno informowaliśmy was o „ofercie”, która – choć sugerowała możliwość zakupu Monsieur Cuisine Connect za 8,99 złotych – była łatwym sposobem na wyczyszczenie swojego konta z pieniędzy. Osoby, które dały się nabrać, zapisały się w rzeczywistości do bardzo drogiej subskrypcji, w ramach której co miesiąc z ich kart pobieranych jest kilkaset złotych.

Oszuści nie przestają jednak szukać kolejnych ofiar. Jak informuje CyberRescue, w sieci pojawił się kolejny scam. Tym razem oszuści postanowili podszyć się pod sieć sklepów Empik. Według pojawiających się na Facebooku postów, trwa konkurs, w którym można zdobyć 100 suszarek do włosów Dyson Supersonic za jedyne 8,90 złotych.

W rzeczywistości jest to jedno wielkie oszustwo oraz, podobnie jak w przypadku opisywanego Monsieur Cuisine Connect, łatwy sposób na pozbycie się pieniędzy z naszego konta. Zapisanie się do fałszywej promocji wymaga podania danych osobowych oraz informacji o karcie płatniczej. Fałszywa strona sugeruje, że jest to związane ze sprawdzeniem, czy na pewno znajduje się na niej człowiek, a nie bot.

Po podaniu danych karty oraz ewentualnym zaakceptowaniu płatności w banku, z konta ofiary ściągana jest wysoka kwota oraz uruchamiana jest miesięczna subskrypcja. W rezultacie, zamiast 8,90 złotych, można stracić ponad 230 złotych. W dodatku, oszuści otrzymują informacje o naszej karcie i mogą ściągnąć z niej kolejne środki.

Dałem się nabrać! Co zrobić?

Oto, co radzi firma CyberRescue:

Jeżeli włączymy taką subskrypcję, na samym początku należy wyzerować limity na karcie oraz ją zastrzec. Trzeba również skontaktować się z usługodawcą, u którego została włączona cykliczna opłata i poprosić o jej dezaktywowanie, a także usunięcie wszystkich danych osobowych. Próbujmy również wyegzekwować od usługodawcy zwrot pobranych środków, a przede wszystkim zachowujmy ostrożność, gdy jesteśmy proszeni o podanie danych do karty płatniczej. Jeśli nie uda nam się odzyskać pieniędzy od podejrzanego podmiotu, możemy w swoim banku zgłosić także reklamację typu chargeback do konkretnej transakcji.

Uważajmy na kolejne fałszywe promocje i konkursy. W okresie przedświątecznym, kiedy wiele osób szuka prezentów dla bliskich w okazyjnych cenach, o wiele łatwiej kliknąć w nieprawdziwą ofertę i stracić wszystkie pieniądze.

Pod koniec roku oszustwa w sieci wyrastają jak grzyby po deszczu. Warto zachować czujność, a w przypadku wątpliwości, dogłębnie przeanalizować daną ofertę.