Smart TV (źródło: Samsung)
Smart TV (źródło: Samsung)

Ile Smart TV Samsunga jest połączonych z siecią internetową w Polsce?

Marka Samsung podsumowała popularność swoich inteligentnych telewizorów, która stała się motorem dla rozwoju systemu Tizen OS czy SmartThings. Na całym świecie do Internetu podłączonych jest aż 224 milionów Smart TV tego producenta. A ile w Polsce?

Smart TV znane na całym świecie

Inteligentne telewizory stały się niezwykle powszechne na całym świecie. Smart TV to tzw. duży ekran, podłączony do sieci internetowej. Dzięki temu poza telewizją naziemną czy satelitarną domownicy mają możliwość skorzystania z platform streamingowych, takich jak SkyShowtime, Disney+, Netflix, Amazon PrimeVideo, HBO Max i wiele innych – zarówno tych mniej, jak i bardziej popularnych.

Telewizor Neo QLED 8K (źródło: Samsung)
Telewizor Neo QLED 8K (źródło: Samsung)

Telewizory typu smart do swojego działania wykorzystują różne systemy – w dużej mierze zależne od producenta danego urządzenia. Wśród nich można wspomnieć o Android TV, Google TV, webOS marki LG Electronics czy Tizen OS spod skrzydeł Samsunga. Dzięki rozwojowi oprogramowania użytkownicy mogą lepiej zarządzać swoimi telewizorami, ale coraz częściej także inteligentnym domem.

Technologie dla ulepszonego obrazu podczas rozgrywek sportowych (źródło: Samsung)
Technologie dla ulepszonego obrazu podczas rozgrywek sportowych (źródło: Samsung)

Jedną z głównych, światowych marek w produkcji i sprzedaży Smart TV jest Samsung. Koreański wytwórca rozpoczął podłączanie dużych ekranów do Internetu już 10 lat temu, a teraz podsumował, że do sieci aktywnie podłączonych jest 224 milionów tego typu sprzętów, co stanowi około 63% wszystkich wyświetlaczy, które mogą połączyć się z Internetem.

Na terenie Polski w lutym br. zarejestrowano niemalże 3,7 miliona sprzętów opartych o system Samsunga. Do Internetu było podłączonych aż 70% telewizorów typu Smart, należących do tej marki. Oznacza to, że popularność inteligentnych telewizorów koreańskiego producenta w Polsce jest wyższa niż światowa średnia.

Nowości Samsunga w systemie Tizen OS

Główną przyczyną dużej popularności jest regularny rozwój systemu Tizen OS, który w tym roku stopniowo przechodzi niemałą przebudowę. Jak wynika z informacji udostępnionych przez technologicznego giganta, użytkownicy zyskają dostęp do osobistej personalizacji w ramach jednego urządzenia. Oznacza to, że domownicy za pomocą Konta Samsung mogą indywidualnie dostosować duży ekran, aby nieustannie otrzymywać rekomendowane treści.

Cmart TV jako centrum inteligentnego domu (źródło: Samsung)
Cmart TV jako centrum inteligentnego domu (źródło: Samsung)

Odświeżony system trafi także do fanów gier. Tizen OS obsłuży Panel Gracza 3.0, będący szansą na wygodniejsze strumieniowanie gier. Funkcja ta umożliwi szybkie przesyłanie gier w chmurze i na konsoli od razu po podłączeniu kontrolera Xbox, PlayStation czy innego korzystającego z USB 2.0 lub Bluetooth.

Telewizory mają stać się także wygodniejszą formą obsługi całego Smart Home’u. Duże ekrany wprowadzone przez markę Samsung na rynek w 2024 roku zostały wyposażone we wbudowany Hub IoT, obsługujący standard Matter oraz HCA. Oznacza to, że Smart TV może stać się nie tylko centrum rozrywki, ale i całego domu, podłączając do inteligentnego systemu SmartThings wszelkie urządzenia (w tym AGD), które można przeglądać na mapie mieszkania z opcją widoku 3D.

Marka Samsung opracowała też otwarty ekosystem o wdzięcznej nazwie Twój dzień + (Daily+). Dzięki niemu użytkownicy mogą zadbać nie tylko o codzienną rozrywkę, ale także o zdrowie, codzienny ruch i trening.

Daily+ (źródło: Samsung)
Daily+ (źródło: Samsung)

Wpis zawiera linki afiliacyjne. Korzystając z nich wspieracie naszą działalność. Dziękujemy!