OneThird jest firmą, która zajmuje się technologią żywności, ale przede wszystkim zauważa i chce podjąć redukcję marnowania jedzenia. Obecnie na świecie marnowana jest aż 1/3 wyprodukowanej żywności! Jak można to zmienić?
Metody ograniczania marnowania żywności
Firma OneThird pragnie ograniczać marnowanie i straty, generowane przez wyrzucanie jedzenia i ma na to, jak się okazuje, nie jedną, a kilka metod. Przede wszystkim firma opracowała podręczny skaner, który jest w stanie w szybki sposób sprawdzić świeżość produktów, co bezpośrednio wpływa na decyzje w strefie logistyki.
Skanery ręczne działają w oparciu o sztuczną inteligencję (AI), która pozwala na przewidywanie okresu przydatności do spożycia warzyw i owoców z dokładnością do jednego dnia, opracowanie algorytmów tego systemu zajęło ponad rok.
Zmierzone przez skanery dane gromadzone są na platformie, dzięki czemu dostawcy i producenci mogą ulepszyć logistykę dostarczania produktów tak, aby zapobiegać marnowaniu żywności.
Sztuczna inteligencja w skanerach OneThird doniesie o świeżości
Technologia, stworzona przez OneThird, umożliwia wgląd w procesy biologiczne, które zachodzą w produktach typu owoce i warzywa. Pomiar przydatności do spożycia zajmuje jedną sekundę, dzięki czemu tak naprawdę każdy, kto będzie posiadał taki skaner, może w łatwy sposób sprawdzić świeżość danego produktu.
Platforma danych pozwala nie tylko na gromadzenie danych przeprowadzanych pomiarów, ale również umożliwia analizowanie trendów, które zachodzą podczas zmiany sezonu, co ułatwia logistykę i transport produktów.
Skanery dedykowane są przede wszystkim dla firm, w tym hodowców, dystrybutorów i sklepów. Dzięki skanerom hodowcy mogą w łatwy sposób dowiedzieć się, które partie produktów powinni wysłać jako pierwsze, dystrybutorzy natomiast mogą zeskanować produkty, skontrolować je i przesortować – taki proces pozwoli na przesłanie produktów mniej świeżych w pierwszej kolejności.
Przeprowadzanie skanowania przez pracowników sklepu pozwoli na upewnienie się, czy dostarczone produkty są wysokiej jakości oraz czy minimalny standard świeżości został spełniony, co z kolei przekłada się na zadowolenie klientów.