Funkcja Matter w aplikacji SmartThings dostępna jest na Androidzie już od zeszłego roku, a pokrzywdzeni użytkownicy urządzeń Apple nadal cierpliwie czekali na swoją kolej. Skąd to opóźnienie?
Użytkownicy iOS doczekali się Matter w SmartThings
Standard Matter jest formą protokołu, dzięki któremu możliwe jest połączenie wszystkich inteligentnych, domowych urządzeń w jeden ekosystem, opierający się o współpracę sprzętów pochodzących od różnych producentów.
Od teraz użytkownicy inteligentnych urządzeń Samsunga, których działanie opiera się o SmartThings, mogą już korzystać z funkcji w urządzeniach z iOS. Posiadacze sprzętu firmy Apple mogą teraz połączyć swój inteligentny dom w jednej aplikacji. Przypomnę, że taka opcja dla urządzeń z Androidem jest dostępna od końcówki października zeszłego roku.
Skąd różnica między Androidem i iOS?
Według Samsunga, właściciela aplikacji SmartThings, opóźnienie pomiędzy otrzymaniem dostępu do funkcji Matter na urządzeniach z systemem Android a iOS wynika z uzależnienia od wydania nowego systemu przez firmę Apple. Mimo to, że Apple wydało również w październiku aktualizację iOS do wersji 16.1, okazało się, że to nie jest wystarczające, aby funkcja mogła zostać uruchomiona.
Samsung już podczas tegorocznych targów CES, które odbywały się w styczniu w Las Vegas, wspominał o tym, że do obsługi funkcji Matter na urządzeniach z systemem iOS konieczne jest wprowadzenie wersji systemu 16.2, a także aktualizacji aplikacji SmartThings do wersji 1.6.94. Oba systemy osiągnęły już odpowiedni poziom, dlatego możliwe było uruchomienie tego standardu również dla urządzeń pracujących w systemie iOS.