Projekt T3 to nazwa kodowa najnowszego projektu Forda. Elektryczny pickup naszpikowany technologią będzie powstawał w najnowszej fabryce – BlueOval City.
Elektryczne statki kosmiczne na drogach
Dzięki nowoczesnym technologiom pojazdy elektryczne przestają przypominać tradycyjne samochody, stając się jeżdżącymi laboratoriami technologicznymi. Potężne e-ciężarówki, wygodne e-SUVy czy masywne kampery. Ze względu na amerykańskie upodobanie w ogromnych, funkcjonalnych pickupach – na tym polu również dochodzi to technologicznego wyścigu zbrojeń. Co na to Ford? Po niedawnym wypuszczeniu elektrycznego F-150 Lightning przychodzi czas na kolejną rewolucję w postaci Projektu T3.
T3 to akronim od „Trust The Truck”, pochodzący od misji zespołu, którą jest stworzenie pickupa na miarę XXI wieku. Wykorzysta każdą technologię, jaką Ford dysponuje, aby zostać lojalnym, pracowitym partnerem w erze cyfrowej, obiecując autonomiczne możliwości na tyle zaawansowane, że kierowca będzie mógł zająć się inną pracą, a nawet się zdrzemnąć. Pickup będzie produkowany we właśnie powstającej, najnowsze fabryce Forda BlueOval City.
Autonomiczny pickup kolejnej generacji
Ford obiecuje, że pickup T3 będzie oferować moc potrzebną nabywcom do holowania, ciągnięcia i eksportu, będzie aktualizowany i stale ulepszany, a także będzie pełen innowacji.
Projekt T3 to jedyna w swoim rodzaju okazja do zrewolucjonizowania amerykańskiej ciężarówki. Łączymy 100 lat know-how Forda w zakresie samochodów ciężarowych ze światowej klasy pojazdami elektrycznymi, oprogramowaniem i talentami w dziedzinie aerodynamiki. Będzie to platforma dla niekończących się innowacji i możliwości.
Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda
Ford bardzo mocno stawia na to, by pojazd wszedł na nowy poziom autonomiczności. Pickup będzie wyposażony w technologie, których wcześniej nie widziano w elektrycznej ciężarówce. Tak nowoczesny samochód potrzebuje równie nowoczesnego zaplecza. Posłuży do tego mega-kampus BlueOval City EV o powierzchni 3600 akrów w zachodnim Tennessee. Ford i koreański producent akumulatorów SK On zainwestują w kompleks 5,6 mld USD.
Przy pełnej produkcji fabryka będzie w stanie wyprodukować 500000 elektrycznych ciężarówek rocznie. Ford pracuje również nad tym, aby BlueOval stało się pierwszym neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla kampusem produkującym pojazdy i akumulatory.
Koncern planuje wdrożenie nowego pojazdu i uruchomienie nowej fabryki w 2025 roku.