Korki drogowe (źródło: Pixabay)
Korki drogowe (źródło: Pixabay)

Ta technologia połączy ze sobą 30 milionów samochodów i zredukuje korki

NTT opracowało technologię, która ma pozwolić na zredukowanie korków i emisji dwutlenku węgla. Ma ona opierać się o monitoring 30 milionów podłączonych do sieci samochodów.

System ostrzegania kierowców o zatorach na drodze

Stworzony przez firmę NTT DATA system Connected Car Data Initiative będzie wykorzystywał miliony połączonych z siecią samochodów, a wszystko to, aby poprawić jakość obsługi i zredukować korki uliczne oraz emisję dwutlenku węgla.

Opatentowana technologia będzie w stanie przeprowadzać szczegółową analizę danych w czasie rzeczywistym, która pozwoli na udzielanie kierowcom wyłącznie niezbędnych informacji. Jak twierdzi autorska firma, system jest w stanie przeanalizować dane nawet z ponad 30 milionów samochodów.

Przykładem zastosowania technologii Connected Car Data Initiative może być powiadamianie kierowców połączonych aut o zbliżaniu się do przeszkody, znajdującej się na użytkowanej trasie. Dzięki takiej informacji możliwe jest otrzymanie ostrzenia oraz ominięcie ulokowanej na drodze blokady.

Dotychczasowe rozwiązania w formie aplikacji nie są wystarczająco szybkie, aby odpowiednio wcześniej ostrzec kierowców o zagrożeniu, do którego się zbliżają. Obecnie przetworzenie takich informacji trwa około 20 sekund, natomiast nowy system skraca czas do zaledwie 5 sekund.

Technologia, która udzieli informacji o korkach i zatorach na drogach wokół parkingu centrum handlowego (źródło: Parking Information Center TOKYO-BAY)
Informacje o korkach i zatorach na drogach wokół parkingu centrum handlowego (źródło: Parking Information Center TOKYO-BAY)

Technologia pomaga na parkingu w Tokio

Firma NTT DATA, we współpracy z Toyota Motor Corporation, opracowuje również system, który pozwoli wykorzystać dane na terenie parkingu centrum handlowego w Tokio. Technologia ma sprawdzić jakość przetwarzania zbieranych, z połączonych samochodów, danych oraz przeprowadzić analizę danych historycznych, dotyczących jazdy w przeszłości oraz w czasie rzeczywistym. Dane mają dotyczyć prędkości, jaką osiąga pojazd, oraz poziomu zużycia paliwa.

Wyniki prowadzonych doświadczeń udostępniane są już na stronie internetowej centrum handlowego LaLaport TOKYO-BAY, dzięki czemu możliwe jest zapoznanie się z zatłoczeniem dróg w okolicy parkingu.