Hiszpania Lidl

Testowy Lidl z jadalnią na uczelnianym kampusie

Na terenie kampusu lizbońskiego Uniwersytetu Nowego otwarto sklep Lidl, w którym przewidziano miejsce na jadalnię i zastosowano wiele nowinek ekologicznych.

Pierwszy, testowy, uczelniany Lidl w Hiszpanii

Lidl, zlokalizowany na terenie uczelnianego kampusu w Lizbonie, osiąga 1400 metrów kwadratowych powierzchni, a wchodzi w nią nie tylko część sprzedażowa, ale również jadalnia, w której klienci mogą spożywać zakupione produkty. Hiszpański sklep, poza standardowymi produktami, wprowadził także do oferty dania obiadowe. Jednym z nich jest pieczony kurczak czy żeberka. Możliwe jest także zakupienie świeżo wyciskanego soku pomarańczowego. W sklepie dostępna jest także większa oferta ciast, zarówno świeżych, jak i mrożonych.

Stworzony w Lizbonie sklep otrzymał jasną i funkcjonalną przestrzeń, która wykończona została artystyczną architekturą. W bliskiej okolicy sklepu wybudowano również nowe rondo oraz przewidziano tereny zielone. Sklep Lidl na terenie uniwersyteckiego kampusu w Lizbonie jest czynny każdego dnia od 8 do 21.30 oraz ma 120 miejsc parkingowych.

Ekologiczne rozwiązania w kampusowym Lidlu

Obiekt, stworzony przez popularną sieć sklepów, został zaprojektowany z myślą o ekologii. Wewnątrz sklepu zastosowane zostały LEDowe, energooszczędne światła. Klienci sklepu będą mieli również możliwość naładowania swojego pojazdu elektrycznego na stacji ładowania pojazdów. Sklep także wyposażono w ekrany, lokując je na elewacji budynku. Ich działanie pozwala na pochłanianie zanieczyszczeń atmosferycznych, szkodliwych dla człowieka, nawet w 85%.

EkoEksperymenatrium, źródło: Lidl
EkoEksperymenatrium, źródło: Lidl

Ekologia i zrównoważony rozwój coraz częściej wkraczają w progi tej popularnej sieci sklepów, także w Polsce. W 12 sklepach na terenie Wielkopolski umieszczono butelkomaty na plastikowe butelki. Każda oddana butelka to rabat w wysokości 5 groszy do wykorzystania na zakupy w sieci Lidl. Polityka sieci dąży do ograniczenia plastiku i ma zamiar do 2025 roku osiągnąć 100% w opakowaniach marek własnych. Sieć stworzyła również grę edukacyjną EkoEksperymentarium, aby wyrabiać u dzieci ekologiczne odruchy.