Kampania Uniwersytetu Gdańskiego (źródło: YT)
Kampania Uniwersytetu Gdańskiego (źródło: YT)

Nowa kampania Uniwersytetu Gdańskiego. Jej elementy powstały przy użyciu sztucznej inteligencji

Nie wszystko, co dzieje się dzisiaj, zawsze będzie miało znaczenie. Ale są chwile, które definiują nasze życie. Uniwersytet Gdański postanowił ukazać te momenty w nowej kampanii wizerunkowej, skoncentrowanej na piątce studentów: Szymonie, Karolinie, Oliwii, Krystianie i Martynie.

Wspomnienia w świecie technologii

Pokolenie Z (urodzeni od roku 1995 do roku 2012), które dorastało w erze cyfrowej, to jak się okazuje, nie tylko młodzież śledząca trendy w internecie. To ludzie, dla których relacje i autentyczność są równie ważne, jak sukcesy w ich życiu zawodowym i prywatnym. Właśnie te wartości stały się fundamentem nowej kampanii uczelni wyższej.

Uniwersytet nie bał się ukazać prawdziwej twarzy studiów – pełnej radości, ale czasem również stresu. Wszystko dlatego, że według osób odpowiedzialnych za spot, współczesna młodzież poszukuje prawdy i uczciwości, a tu mamy zobrazowane całe spektrum uczuć.

Core Memories i Carpe Diem

Główny film promocyjny nawiązuje do kluczowych wspomnień, które kształtują człowieka przez całe życie. Wspierając ideę chwytania chwili, czyli Carpe Diem, materiał ukazuje piękno i wartość momentów, które niestety szybko mijają.

Dzięki współpracy z Agencją Visual Department powstało dynamiczne wideo, pełne różnych ujęć z życia zwykłego studenta w Trójmieście. To, co jest istotne to fakt, że zdjęcia zostały wygenerowane przez AI. Oczywiście całość została subtelnie okraszona tłem Uniwersytetu Gdańskiego. Oprócz tego efekty prac będzie można podziwiać na przystankach, w mediach społecznościowych oraz na plakatach. Na tych ostatnich znajdziemy kod QR, który po zeskanowaniu przeniesie nas do wyżej wspomnianego video.

Autentyczność w świecie AI

Nowa kampania wykorzystuje sztuczną inteligencję, ale nie po to, aby zastąpić ludzkie wspomnienia. Chociaż AI może tworzyć coraz bardziej wspaniałe obrazy, to jednak prawdziwe chwile i uczucia są niepowtarzalne. „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas” – to hasło kampanii podkreśla, jak ważna jest autentyczność w świecie zdominowanym przez technologię.