HomeKit (Źródło:Apple)
HomeKit (Źródło:Apple)

Wpadka Apple – najnowszy update do HomeKit wycofany

Apple wycofuje najnowszy update aplikacji HomeKit dla iOS 16.2. Powód? Wielokrotnie zgłaszane przez użytkowników błędy i niedziałające funkcje.

HomeKit popularny, ale nie bez problemów

HomeKit to popularna wśród użytkowników jabłka platforma konfiguracji, sterowania i komunikacji urządzeniami Smart Home. Aplikacja umożliwia sterowanie inteligentnymi urządzeniami z poziomu iPhone’a, iPada lub Macbooka. Dużym krokiem naprzód dla platformy było zapowiedziane w tym roku rozwinięcie jej możliwości o nowy standard komunikacji Matter. Niestety, nie obyło się w tej kwestii bez kontrowersji oraz problemów technicznych. Jakby mało było problemów z HomeKit – najnowsza aktualizacja dla platformy została wycofana ze względu na problemy zgłaszane przez użytkowników.

Apple usunęło z platformy możliwość aktualizacji dla urządzeń z architekturą iOS 16.2. Przedstawicielka firmy zapewnia, że poprawka jest już w przygotowaniu:

Zdajemy sobie sprawę z problemu, który może mieć wpływ na możliwość dodawania użytkowników w aplikacji. Aktualizacja będzie dostępna wkrótce. W międzyczasie tymczasowo usunęliśmy opcję przejścia na nową architekturę Home. Nie wpłynie to na użytkowników, którzy już dokonali aktualizacji.

Emily Ewing, przedstawiciel prasowy Apple
Aktualizacja HomeKit (Źródło:Apple)
Aktualizacja HomeKit (Źródło:Apple)

Update wycofany z zaskoczenia

Nowa aplikacja Apple Home była jedną z kluczowych funkcjonalności nowego iOS 16.2, a Apple zapewniało, że najnowsza aktualizacja będzie bardziej niezawodna i wydajna. Zaledwie kilka dni temu okazało się jednak, że aktualizacja dla tej architektury została wycofana z dostępnych opcji w aplikacji. Dostępna w wersji beta od października, oficjalnie zadebiutowała 13 grudnia i wymagała, aby wszystkie urządzenia Apple zalogowane w iCloud posiadałī najnowsze wersje iOS, macOS oraz tvOS. Aktualizacja nie instalowała się jednak automatycznie – wymagała manualnego przejścia przez proces aktualizacji w aplikacji HomeKit.

Wielokrotnie zgłaszane przez użytkowników problemy, związane m.in. z zapraszaniem nowych osób czy podglądu urządzeń w aplikacji HomeKit, doczekały się swoich stron na stronie wsparcia dla klientów. Lista problemów jest jednak dużo dłuższa, co zapewne zadecydowało o wycofaniu aktualizacji. Użytkownicy, którzy już ją zainstalowali, nie mają możliwości powrotu do poprzedniej wersji, nie wiadomo również kiedy błędy zostaną naprawione.