Firma Wanzl opracowała cyfrowe zamki kaucyjne, dzięki którym poszukiwanie monety do wózka nie będzie już konieczne, a do jego odblokowania wystarczy smartfon. Jak wygląda to w praktyce?
Zabezpieczenia wózków otwierane smartfonem
Wózek sklepowy to jedna z pierwszych rzeczy, mających kontakt z klientem zaraz przed zakupami. Zazwyczaj wózek jest zablokowany za pomocą zamka kaucyjnego. Aby możliwe było wykorzystanie go do zakupów, konieczne jest umieszczenie jednej z wybranych monet lub żetonu, imitującego monetę w otworze blokady.
Jednak, jak pewnie wielu z nas tego doświadcza, problem pojawia się, gdy nie mamy przy sobie monet. Z pomocą przychodzi firma Wanzl, która – wraz z niemiecką firmą JustTec – opracowała system umożliwiający odblokowanie wózka z poziomu aplikacji zainstalowanej na smartfonie, w oparciu o wykorzystanie funkcji NFC. Wystarczy zbliżenie telefonu, na który została zainstalowana odpowiednia aplikacja. Zwrot wózka również jest płynny i działa bez aplikacji.
Opracowany system zamka kasowego jest w stanie rozpoznać moment, gdy teren sklepu zostaje opuszczony, co skutkuje powiadomieniem kierownika sklepu.
Technologia Wanzl i JustTec
Zastosowana instalacja pozwala na połączenie się z chmurą, dzięki czemu możliwe jest łatwe komunikowanie się pomiędzy stronami i zasobami. Możliwe jest także udostępnianie klientom dedykowanych ofert i akcji promocyjnych na podstawie reklam w aplikacji, co mogłoby wiązać się ze zredukowaniem liczby drukowanych gazetek promocyjnych.
Po zarejestrowaniu się w aplikacji możliwe jest także osobiste personalizowanie reklam dla konkretnych punktów sprzedaży, jak również rejestrowanie produktów kupowanych przez właściciela aplikacji i w jakim czasie to nastąpiło. Rzecz jasna, jak zapewniają firmy, możliwe jest w pełni anonimowe korzystanie z aplikacji i zakupów.
Sprzedawcy mogą także uzyskiwać informacje o lokalizacji danego wózka, czasu i częstości jego użytkowania, dzięki czemu właściciel może opracować cykle konserwacyjne czy sprawdzić jak wiele wózków jest koniecznych.