Adobe x Bowie
Adobe x Bowie

David Bowie zaprasza do garderoby. Wirtualnej!

Firma Adobe postanowiła wejść w niezwykle twórczą współpracę i zaprezentowała swój najnowszy projekt Adobe x Bowie. Jest nim wirtualna garderoba wielkiej gwiazdy estrady – Davida Bowiego. Od teraz każdy fan jego twórczości będzie mógł uchylić drzwi i zajrzeć do środka.

Adobe x Bowie – wirtualna garderoba gwiazdy

Kolekcja Adobe x Bowie ma na celu upamiętnienie ważnej części kariery artysty Davida Bowiego, który stworzył postać kultowego już alter ego Ziggy’ego Stardusta. Stał się on istotną częścią kultury i estetyki rock and rolla. Firma w ten sposób chce zaoferować jego fanom wciągające i interaktywne wrażenia.

Adobe zaprojektowało garderobę artysty dokładnie tak, jak wyglądała ta w Londynie, gdzie kiedyś zaczynał swoją przygodę z muzyką. Dzięki temu jego miłośnicy będą mogli odkryć każdy jej interesujący zakątek. Dodatkowo przy każdym odkrytym elemencie znajduje się jego dokładny opis.

To wirtualne miejsce zostało odwzorowane na podstawie wielu archiwalnych zdjęć z tamtego okresu, a także przy pomocy twórców kampanii Bowie 75, którzy są oficjalnymi opiekunami 75. rocznicy urodzin Dawida. Upamiętniają one także 50. rocznicę Ziggy’iego Stardusta, która miała miejsce 16 czerwca – stąd przewaga zdjęć o tematyce Ziggy w całej kolekcji. Przy projekcie brał udział także Mick Rock, który jest znanym fotografem z Wielkiej Brytanii.

Adobe x Bowie
Adobe x Bowie — dodatkowe pędzle inspirowane artystą, fot. Adobe

To nie koniec atrakcji

Użytkownicy programu do modelowania 3D firmy Adobe, Substance, mogą bawić się rekwizytami i tłami opartymi na słynnych okładkach albumów i plakatach Bowiego. Dostępny jest także próbnik wzorów firmy Adobe, który umożliwia twórcom próbkowanie tkanin najbardziej znanych strojów artysty, tak, aby mogli przekształcić je w coś zupełnie nowego.

Dodatkowo powstały także narzędzia z programu, takie jak pędzle do makijażu, nazwane na cześć przebojów Bowiego, wszystko od „Ashes” do „Queen Bish”, a także „Changes” i „Major Tom”. Według Adobe istnieje ponad 150 grafik.

Dzięki tym cyfrowym narzędziom chcemy podnieść granice kreatywności i wzmocnić ekspresję artystyczną – inspirując każdego, kto ma historię do opowiedzenia i umożliwiając im tworzenie niesamowitych postaci, tak jak „on”.

Simon Morris, starszy dyrektor ds. marketingu w Adobe