IKEA już od kilku lat prowadzi kampanie, które mają na celu zachęcenie ludzi do niewyrzucania nieco zużytych już mebli czy produktów. Tegoroczna akcja znana jest pod tytułem „To co dobre, niech się nie kończy”. Jest to kolejna inspiracja marki do wzbudzenia w sobie ducha cyrkularności.
Kampanie na rzecz ekologii
IKEA zapoczątkowała swoje ekologiczne kampanie w 2018 roku, wtedy to akcja przypominała klientom marki o zalegających i zapomnianych przedmiotach, które mogą jednak się przydać. Jeśli nie nam, to innym rodzinom.
Rok później zachęcano do obejrzenia swoich mebli i wprowadzania kosmetycznych zmian, zaproponowano również sposób, w jaki powinno się o nie dbać. W 2021 roku natomiast, w ramach kampanii „Oddaj i zyskaj”, pochylono się nad cyrkularnością produktów, a całość była skupiona na wokół Green Black Friday.
Dzięki zeszłorocznej kampanii do nowego domu trafiło ponad 1,8 miliona sztuk produktów. Używane i oddawane przez innych klientów produkty można kupić w sklepie stacjonarnym w dziale o nazwie „Okazje na Okrągło”. Przekazywane meble czy inne rzeczy są odświeżane przez pracowników, dokręcane są śrubki czy mocowania, które wzmocnią i ulepszą funkcjonalność przedmiotów. W tym samym miejscu można także kupić produkty z ekspozycji.
IKEA i tegoroczny Green Black Friday
Tegoroczna akcja z okazji Green Black Friday to nie tylko kampania promocyjna w internecie, ale również szansa dla klientów, którzy pragną pochwalić się metodą odświeżenia mebli kupionych w IKEA. Własne pomysły można przedstawić podczas konkursu.
Do końca listopada br. na terenie sklepów można skorzystać z aktywności edukacyjnych, podczas których klienci mogą poznać metody dbania o meble, sposoby na ich odświeżenie i ofiarowanie im nowego życia.
Stacjonarnie można również skorzystać z kreatywnych warsztatów dedykowanych dla najmłodszych, które realizowane będą 18 i 25 listopada w większości sklepów.
Kampania „To co dobre, niech się nie kończy” trwa do 30 listopada 2023 roku.