LG pokazało swoje najnowsze zabawki – przeźroczyste ekrany OLED do zastosowań prywatnych i komercyjnych. Cztery odmienne, robiące duże wrażenie urządzenia, zostaną zaprezentowane na styczniowych targach elektroniki CES 2022.
Prawie jak hologram
Wielkimi krokami zbliżają się jedne z najważniejszych targów technologicznych na świecie – Consumer Technology Association 2022 w Las Vegas. Na wydarzeniu pojawią się największe firmy (między innymi prawie połowa zawodników z listy Fortune 500) oraz liderzy elektronicznego świata.
Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć firmy LG, która na swoim stoisku, oprócz nowych telewizorów, soundbarów, rewolucyjnego DualUp czy laptopa gamingowego, pokaże również swój najnowszy koncept – przeźroczysty ekran OLED.
A właściwie ekrany OLED, bo Koreańczycy przygotowali cztery różne rodzaje urządzeń w zależności od przeznaczenia. OLED Shelf to wersja przeznaczona do domowych zastosowań – dwa ekrany OLED ułożone jeden nad drugim pozwalają na wyświetlanie obrazów lub filmów i jednocześnie dostęp do funkcji Always on Display. Twórcy przedstawia ją jako idealne rozwiązanie do salonu, a dla zwiększenia komfortu oglądania – wyposażone są w rozwijaną zasłonę, jeśli użytkownikowi przeszkadza przezroczystość obrazu.
Shopping Managing Showcase to rozwiązanie komercyjne, przeznaczone przede wszystkim dla luksusowych sklepów, jako ciekawa forma ekspozycji produktów i usług. Ekrany OLED, zamknięte w drewnianej obudowie i podkreślające zalety prezentowanych obiektów, zdecydowanie przyciągają oczy klientów.
Komercyjna jest również wersja trzecia urządzenia – Show Window. Największa ze wszystkich czterech, wykorzystuje cztery 55-calowe ekrany OLED, aby maksymalizować potencjał reklamowy… sklepowych witryn. Kilka tego typu urządzeń funkcjonuje już w butikach w Seoulu, wagonach metra w Chinach i Japonii oraz w galeriach sztuki w Waszyngtonie i Londynie.
Ostatnie urządzenie, Smart Window, to produkt kierowany do biur przyszłości, którego zdjęć lub nagrań LG Display jeszcze nie ujawniło.
Eteryczne ekrany OLED jeszcze nie w szerokiej sprzedaży
Wspomniane urządzenia to na razie produkty koncepcyjne, niedostępne w szerszej sprzedaży. LG Display jest jednak gotowe do nawiązania współpracy z potencjalnymi, zainteresowanymi partnerami biznesowymi.
To nie pierwsze tego typu przeźroczyste ekrany OLED. Firma sprezentowała takie urządzenia już w 2014 roku, a reprezentanci LG twierdzą, że uruchomienie produkcji nie byłoby żadnym problemem, pod warunkiem, że znajdą się zainteresowani na tego typu rozwiązania.