Google TV nareszcie zyskuje znakomitą funkcję związaną z wygaszaczem ekranu. Od teraz posiadacze urządzeń z tym systemem będą mogli korzystać ze spersonalizowanego ekranu w trybie nieaktywnym oferującego komplet najważniejszych skrótów i informacji.
Nowy wygaszacz ekranu dla Google TV
W zeszłym roku zespół Google odpowiedzialny za rozwój platformy Google TV zapowiedział, że wkrótce w systemie pojawi się nowy wygaszacz ekranu, który dostarczy spersonalizowane wyniki dopasowane do potrzeb użytkowników wprost na ekran trybu nieaktywnego. Zgodnie z tymi zapowiedziami, funkcja została dodana i trafiła już do pierwszych użytkowników inteligentnych telewizorów i przystawek.
Google potwierdza na swoim Twitterze, że nowa funkcjonalność pozwala użytkownikom przystawki Chromecast z Google TV na wyświetlanie spersonalizowanego wygaszacza ekranu w trybie nieaktywnym. Został on urozmaicony szeregiem kafelków z dodatkowymi informacjami i skrótami do aplikacji. Dzięki temu użytkownicy mają pod ręką najświeższe informacje ze świata, prognozę pogody, wyniki ostatnich rozgrywek, sugerowane piosenki i filmy i wiele więcej.
Producent zapewnia, że lista opcji wyświetlanych na nowym wygaszaczu trybu nieaktywnego będzie się poszerzać w nadchodzących tygodniach. W domyśle chodzi tu o dostosowanie kolejnych aplikacji przez deweloperów, dzięki czemu będą mogły one przekazywać dane do Asystenta Google w taki sposób, by trafiły również na nowy ekran.
Jeśli śledzicie zapowiedzi nowych funkcji dla Chromecasta, z pewnością kojarzycie, że ta funkcja została zapowiedziana z nieco innym designem. Nowy wygląd, który ostatecznie trafił do użytkowników prezentuje się o wiele bardziej czytelnie i pozwala uzyskać dostęp do wielu informacji bez konieczności przewijania kart za pomocą pilota.
Nowa funkcja została udostępniona użytkownikom Chromecasta z Google TV, a wkrótce powinna zawitać także na inne przystawki i telewizory z tym interfejsem. Jeśli nie jest dostępna, może być to wina konfiguracji Konta Google, wszak nowa funkcja wymaga wyrażenia zgody na personalizowanie wyników. Można ją znaleźć w aplikacji ustawień, przechodząc do sekcji kont i logowania a następnie wybierając swoje Konto Google. W jego ustawieniach wystarczy włączyć funkcję proaktywnych spersonalizowanych wyników.