Boom Overture
źródło: Boom

Podróż Londyn – Nowy Jork w 3,5 godziny? Być może już niebawem

Podróże międzykontynentalne mogą być męczące, ponieważ obecne odrzutowe samoloty pasażerskie są ograniczone w kwestii prędkości. To właśnie ona sprawia, że lot „ciągnie się” godzinami. Dzięki Boom Overture może się to zmienić, ponieważ ich samolot pasażerski będzie podróżował z prędkością naddźwiękową, która ominie bariery dalekich odległości.

Boom Overture – nadchodzący samolot naddźwiękowy

Boom Supersonic, czyli firma, która zajmuje się projektowaniem omawianego dziś samolotu naddźwiękowego, w ostatnim czasie ujawniła sporo informacji dotyczących nadchodzącego środka transportu – w głównej mierze dotyczących jego wyglądu. Cechuje się on dość niecodziennym designem (jak na samolot pasażerski), ze względu na niezwykle spiczasty kształt kadłuba, a także ogromną powierzchnię skrzydeł.

Na nich zostały zamontowane cztery silniki odrzutowe, które sprawią, że jednostka będzie w stanie lecieć z prędkością Mach 1,7, co „na nasze” przekłada się na około 2080 km/h. Oznacza to, że Boom Overture jest samolotem naddźwiękowym, a więc porusza się powyżej prędkości dźwięku (która w 15°C wynosi ok. 340 m/s – 1224 km/h).

Boom Overture
źródło: Boom

Samolot jest tak projektowany, aby był w stanie przewieźć pomiędzy 65 a 80 pasażerów – owszem, jest to zdecydowanie mniej (ponad połowę) niż w przypadku takiego popularnego Boeinga 737, jednak loty Overture z pewnością będą wygodniejsze, ale i droższe.

Podróż Londyn – Nowy Jork dzięki Overture ma trwać 3,5 godziny

Prędkość samolotu robi wrażenie – prawie 2100 km/h maksymalnej prędkości to całkiem sporo, natomiast pojawiają się pewne „utrudnienia”, wynikające z prawa. Samolot pasażerski nie może podróżować nad lądem z prędkością większą niż Mach 1 (prędkość dźwięku – ok. 1224 km/h).

Boom Overture
źródło: Boom

Dopiero nad wodą Boom Overture może rozpędzić się do granic swoich możliwości. Warto jeszcze dodać, że samoloty naddźwiękowe generują ogromny hałas, jednak Overture został zaprojektowany tak, aby cztery silniki mogły pracować ciszej. Rozpiętość skrzydeł samolotu to 32,3 m, natomiast długość – 62,26 m.

Prototyp samolotu ma być gotowy w ciągu dwóch następnych lat, testy zostaną rozpoczęte około 2026 roku, natomiast Boom Overture powinien być gotowy do 2029 roku, czyli jeszcze w tej dekadzie.