Nowy sklep Żabka w Poznaniu ma być połączeniem rozwiązań smart z podejściem proekologicznym. Pomysły, prezentowane przez sieciówkę, zapowiadają się ciekawie!
Jakie rozwiązania smart dla pracowników Żabki?
Żabka znana jest z innowacyjnych rozwiązań. Do tradycyjnych rozwiązań, w sklepie przy ul. Powstańców Wielkopolski 2, wprowadzono szereg automatyzacji dla franczyzobiorców i ich pracowników. Pomiary temperatury i zużycia energii wykonywane są automatycznie, wraz z dostosowaniem ciepła do aktualnie panujących warunków. Część pracy i hipotetycznych kosztów odbierze też czujnik zalania lokalu.
Pracownicy będą też powiadomieni o braku kawy w automacie i innych usterkach przez system nagłośnienia informacyjnego.
Nowoczesna ekologia w wykonaniu Żabki
Energia wykorzystywana w poznańskim sklepie w pełni pochodzi z odnawialnych źródeł. Jest oparta na fotowoltaice, jednak oprócz korzystania ze światła słonecznego, energię tworzy ze światła sztucznego.
To przełomowe rozwiązanie, powstało dzięki instalacji perowskitowej, która w sklepach pojawia się na cenówkach i żaluzjach umieszczonych na ścianie. Klasyczne panele fotowoltaiczne umieszczone zamontowano na dachu.
Energia z odnawialnych źródeł kryje się również w ławce ustawionej przed sklepem, na której klienci mogą usiąśc i naładować telefon lub inne urządzenie.
Żabka stawia ostatnio również na recykling. Przy nowej placówce można znaleźć automat, na butelki i puszki. Zostaną one oczywiście wykorzystane przy produkcji kolejnych opakowań. Wykorzystano też płytki ścienne wykonane z fusów od kawy połączonych żywicą.
Żabka zadbała o przełamanie betonozy i skutków zanieczyszczenia polskich miast. W donicach posadzone są kwiaty (aż 532 sztuki!), a przed budynkiem położona jest kostka antysmogowa zmniejszająca stężenie azotu.
Doskonały ruch sieciówki!
Opisane rozwiązania są już wstępnie przetestowane, dzięki programowi pilotażowemu w Warszawie. Żabka w kolejnych miesiącach planuje dbać o: rozwiązania smart, czyste powietrze, recykling i zieloną energię.
Sklep łączący rozwiązania smart z ekologią to nie tylko świetny ruch marketingowy, który pokazuje, że ściągnięcie części obowiązków z franczyzobiorców jest możliwe, ale też wielki krok na drodze do podjęcia szerokich działań na rzecz środowiska.
Jak mówi Anna Grabowska (wiceprezeska do spraw strategii konsumenckiej Żabki), a z nią i my: “Liczymy, że w ten sposób dodatkowo zasiejemy ciekawość i zachęcimy do proekologicznych działań”.
Brawo!