Firma Microsoft zaprezentowała nowe możliwości wyszukiwarki Bing oraz przedstawiła plan współpracy z agencjami reklamowymi. Czy to oznacza, że chatbot będzie w generowanych odpowiedziach lokował marki?
Wojna gigantów o chatboty AI
Giganci oprogramowania już prawie biją się chatbotami, które nadal mają ograniczoną liczbę użytkowników i tak naprawdę dalej są w fazie testów. Microsoft na początku miesiąca ogłosił nadchodzące zmiany w swoich produktach, takich jak Bing i Edge, które można już częściowo wypróbować. Również Google ogłosiło, że planuje wprowadzić narzędzie Bard, którego działanie oparte będzie o sztuczną inteligencję, choć okazuje się, iż ma z tym problemy, reklamuje się wprowadzającymi w błąd informacjami i wzywa swoich pracowników do pomocy w szkoleniu modelu.
Jak się okazuje, firma Microsoft w swojej odświeżonej wyszukiwarce Bing, której działanie wspierane jest już przez sztuczną inteligencję, zezwoli na umieszczanie płatnych linków w generowanych przez wyszukiwarkę odpowiedziach.
Czy reklamy w chatbocie AI to sprawa przesądzona?
Microsoft rozpoczął już testy linkowania reklam w chatbocie Bing, który póki co jest testowany przez ograniczoną liczbę użytkowników. Jak twierdzi firma, AI pobiera tradycyjną formę opłaconych przez marki reklam, które obecnie wyświetlane są w wyszukiwarce, i będzie lokował je w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję.
Firma również planuje wprowadzić odmienioną formę reklamy, która będzie lokowała określone marki. Jako przykład podawane jest pytanie skierowane do chatbota o najlepsze hotele w Meksyku. Chatbot natomiast mógłby wygenerować w odpowiedzi reklamy hoteli, jednak w formie zintegrowanej z oknem, co zapewni ich ulokowanie na górze strony, dzięki czemu nie będą przesuwały się już w dół wygenerowanych odpowiedzi.
Więcej informacji ma pojawić się w marcu, jednak już teraz wydaje się, że integrowanie chatbota z reklamami w wyszukiwarce Bing będzie natychmiastowe.
„Wydaje się, że zamierzają natychmiast rozpocząć integrację płatnych reklam.”
Michael Cohen, wiceprezes wykonawczy Performance Media w agencji medialnej Horizon Media
Jak wynika z doniesień reportera Reuters, który uzyskał już dostęp do nowej wersji Bing oraz chatbota AI, na pytanie o cenę samochodowych filtrów powietrza, wyszukiwarka wygenerowała odpowiedzi wraz z reklamami części samochodowych Parts Geek, co może wskazywać na faktyczną i już działającą współpracę z agencjami reklamowymi.