Mercedes-Benz ogłosił, że wprowadza ChatGPT do pojazdów wyposażonych w system multimedialny MBUX. Trafia już do klientów w USA na podstawie usługi Microsoft Azure firmy OpenAI – póki co w trybie beta.
Po opanowaniu komputerów i smartfonów, AI przejmuje samochody Mercedesa
Sztuczna inteligencja jest już wszędzie. Opanowała nasze komputery, telewizory, smartfony, nawet piekarniki czy lodówki, a teraz, co pewnie nie dziwi, trafia wprost do naszych pojazdów. Marka Mercedes-Benz zdecydowała się na wdrożenie popularnego bota sztucznej inteligencji do sterowania głosowego w swoich pojazdach, opartych o system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Od teraz zarządzanie pojazdem w oparciu o funkcję Hey, Mercedes będzie jeszcze prostsze, bardziej intuicyjne i rozbudowane. Program beta jest opcjonalny i dostępny dla ponad 900 tysięcy pojazdów działających w wiodącym systemie MBUX. Użytkownicy mogą z niego korzystać już na terenie USA.
W jaki sposób ChatGPT ma trafiać do pojazdów?
Dołączenie do wersji beta jest wybitnie proste. Wystarczy uruchomić ją w aplikacji Mercedes me lub też wydać polecenie głosowe Hey Mercedes, I want to join the beta programme. ChatGPT może trafić w tak łatwy sposób do samochodu, dzięki dostępowi do usługi Azure OpenAI Service, która opiera się o chmurę Microsoftu oraz platformę AI.
Chatbot ma być uzupełnieniem systemu MBUX, wykorzystującego dużą liczbę poleceń. Kierowca, a także pasażerowie, będą mogli poprosić o informacje na temat pogody czy sportu, a także otrzymywać odpowiedzi na inne zadane pytania, obejmujące otoczenie i nie tylko.
Niebawem będą w stanie dowiedzieć się o szczegółach podróży czy nawet przepisie na obiad. Użytkownicy otrzymają również możliwość sterowania swoimi inteligentnymi domami.
Jak zaznacza marka Mercedes-Benz, nowa funkcja działa zgodnie z ochroną prywatności danych, co jest niezwykle istotne w obecnych czasach. Jedną z metod bezpieczeństwa jest zbieranie poleceń głosowych do chmury Intelligent-Cloud, gdzie informacje podlegają procesowi anonimizacji.