Samochód autonomiczny (AV) Mercedesa (Źródło: group.mercedes-benz)
Samochód autonomiczny Mercedesa (Źródło: group.mercedes-benz)

Mercedes testuje nowy typ autonomicznego samochodu w USA

Podczas CES 2023 Mercedes ogłosił rozpoczęcie testów swoich autonomicznych pojazdów. Pierwszy samochód marki z trzecim poziomem autonomizacji, dopuszczony w USA, wyjedzie na drogi stanu Nevada.

Autonomiczne samochody w natarciu

Inżynierowie w pocie czoła pracują nad zbudowaniem samochodów o jak najwyższym poziomie autonomiczności. Fundusze, koncerny, czy firmy technologiczne testują już tego typu pojazdy pełną parą, mimo zdarzających się tu i ówdzie problemów. Luksusowe marki również rozwijają interesujące technologie i oferują tego typu funkcje swoim klientom. Na tym polu Mercedes osiągnął niedawno sukces, którym nie omieszkał się pochwalić podczas targów CES 2023.

Mercedes otrzymał zgodę na przeprowadzenie testów swojej osobówki wyposażonej w 3 stopień autonomizacji na terenie Stanów Zjednoczonych. Nevada stała się tym samym pierwszym regionem, który udzielił na to koncernowi zgody.

System Drive Pilot dostępny jest w pojazdach S klasy i elektrykach w Europie od zeszłego roku. Dzięki niemu samochód może przejąć kontrolę nad jazdą w różnych sytuacjach, w tym przy dużym natężeniu ruchu na niektórych odcinkach jezdni, z prędkością do 60 kilometrów na godzinę. Oznacza to, że możliwa jest jazda bez użycia rąk.

Samochód autonomiczny Mercedesa (Źródło: group.mercedes-benz)
Samochód autonomiczny Mercedesa z systemem Drive Pilot (źródło: group.mercedes-benz)

Wyrafinowany system na amerykańskich drogach

Korzystając z zestawu czujników, który obejmuje radar, lidar i kamery, samochód może określać swoją prędkość i odległość od innych pojazdów, a także kierować się własnym pasem ruchu. Może również reagować na nieoczekiwane sytuacje i w razie potrzeby wykonać manewr wymijania lub gwałtownie zahamować. Jeśli kierowca nie odpowie na żądanie przejęcia kontroli w ciągu 10 sekund, samochód zatrzymuje się awaryjnie.

Dzięki DRIVE PILOT, naszemu warunkowo zautomatyzowanemu systemowi jazdy poziomu 3, nasi klienci zyskują najcenniejszy zasób – czas. W pierwszym kroku oferujemy tę wiodącą na świecie technologię naszym klientom w Niemczech, ale będziemy ją stopniowo wdrażać w Stanach Zjednoczonych.

Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Dyrektor ds. Technologii