AI (źrodło: Pixabay)
AI (źrodło: Pixabay)

W tej szkole asystentem dyrektora jest AI Chatbot – i to nie jedyny taki pracownik

W dzisiejszych czasach technologia AI stopniowo wkracza do różnych dziedzin życia, a edukacja nie jest wyjątkiem. Brytyjska szkoła postanowiła wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, mianując nowego dyrektora w postaci chatbota o imieniu Abigail Bailey. Choć na pierwszy rzut oka może to wydawać się jak coś prosto z powieści science fiction, nowy trend wydaje się przynosić wiele korzyści.

AI w roli dyrektora szkoły

Abigail Bailey, działająca na zasadzie generatywnej sztucznej inteligencji, jest podobna do ChatGPT, stworzonej przez OpenAI. Jej zastosowania są jednak bardziej ukierunkowane, ponieważ została zaprogramowana z wyjątkową wiedzą z zakresu uczenia maszynowego i zarządzania edukacją.

Ta nietypowa nowa pracownica będzie pełniła rolę prawej ręki obecnego dyrektora szkoły, Toma Rogersona. Jej zadaniem będzie udzielanie wsparcia w szerokim zakresie kwestii, od tworzenia polityki szkolnej po pomoc w obszarze dzieci borykających się z problemem ADHD.

To naprawdę uspokajające i zapewniające poczucie pewności, że nie trzeba dzwonić do nikogo, nie trzeba nikogo fatygować, nie trzeba czekać na odpowiedź.

Tom Rogerson.
Cottesmore School (źródło: Instagram)
Cottesmore School (źródło: Instagram)

Strategia AI

Szkoła nie poprzestaje na tym jednym pomyśle i na kolejne stanowisko również zatrudniła chatbota. Tym razem jest to główny specjalista ds. sztucznej inteligencji. Stało się tak, gdyż po przeprowadzonej rekrutacji wśród ludzi, nikt nie okazał się na tyle kompetentny, żeby można go było przyjąć do pracy.

Rogerson wyjaśniał, że znalezienie idealnego kandydata wśród ludzi było wielkim wyzwaniem, ponieważ wymagane były wyjątkowe umiejętności, takie jak empatia, nauczanie sportu, wsparcie w procesie nauki oraz kwalifikacje z zakresu sztucznej inteligencji. Mimo sporych chęci, nie udało się znaleźć nikogo.

Warto dodać, że Cottesmore była pierwszą szkołą w Wielkiej Brytanii, która ogłosiła rekrutację na wyżej wymienione stanowisko. Wszystko dlatego, że pracuje nad wdrożeniem technologii generatywnej, by dostosować cały proces edukacyjny zgodnie z potrzebami uczniów.

Ta zmieniająca świat technologia pozwala szkole kierować się ku przyszłości, zachowując jednocześnie fundamentalne wartości tradycyjnej edukacji. Przypominamy, że to nie jedyny przypadek kiedy to sztuczna inteligencja gra główną rolę w szeregach pracowniczych.

Całkiem nie dawno pisaliśmy o robocie Mika, który został dyrektorem w polskiej firmie.