Dodanie obiektu w Adobe Premier Pro (źródło: adobe.com)
Dodanie obiektu w Adobe Premier Pro (źródło: adobe.com)

Sztuczna inteligencja w Adobe Premiere Pro doda lub usunie obiekty w pliku wideo

Adobe Premiere Pro, lider wśród profesjonalnych programów do edycji wideo, wzbogacił się o nowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (AI). Te innowacje są skierowane na zwiększenie efektywności i kreatywności użytkowników, umożliwiając im wykonywanie zadań, które wcześniej były bardziej czasochłonne lub trudne. Firma wierzy, że dając profesjonalistom większą moc i wydajność przez włączenie generatywnej AI do Creative Cloud, zrewolucjonizuje sposób tworzenia treści wideo.

Nowy wymiar edycji plików wideo

Adobe Premiere Pro nie tylko ułatwia edycję, ale również wprowadza generatywną AI, która pozwala na usuwanie niechcianych obiektów, dodawanie nowych elementów czy nawet generowanie brakujących materiałów B-roll, wszystko bez opuszczania programu. Dodany obiekt na filmie jest dopasowany do reszty materiału, więc wygląda naturalnie, jakby był tam od początku. Zaimplementowane narzędzia, takie jak Generative Extend, pozwalają wydłużyć ujęcia, dodając całkowicie nowe ramki na początku lub końcu klipu, co jest idealne do drobnych poprawek montażowych czy przedłużenia sceny.

AI object remove Adobe Premiere Pro (źródło: adobe.com)
AI object remove Adobe Premiere Pro (źródło: adobe.com)

Firma rozwija nowy model wideo Firefly, który dołącza do już wydanych modeli Firefly Image, Vector, Design, i Text Effects. Dzięki postępowi w badaniach nad AI, spodziewane jest osiągnięcie profesjonalnych wyników w przyszłym roku.

Oprócz własnych modeli, Adobe testuje, jak mogłaby używać narzędzi AI od innych firm, takich jak Sora OpenAI czy RunwayML i Pika. Dzięki temu użytkownicy mają mieć większy wybór narzędzi dostosowanych do swoich potrzeb.

Otwarte podejście Adobe

Dodanie sztucznej inteligencji do Adobe Premiere Pro daje twórcom filmów nowe możliwości. Narzędzia AI, które naśladują i rozszerzają ludzką kreatywność, nie tylko czynią pracę bardziej efektywną, ale również ułatwiają rozpoczęcie jej z nowymi technologiami, dlatego właśnie Adobe angażuje się w otwarte platformy i partnerstwa, aby dostarczać możliwości, których oczekują klienci.

Firma również wprowadza system Credential Contents, (bezpłatna technologia o otwartym kodzie źródłowym), który działa jak etykieta informacyjna dla treści online, pokazująca użytkownikom, które modele AI zostały wykorzystane do stworzenia danego materiału wideo.

Dodatkowo warto wspomnieć, że od lutego dostępne jest także narzędzie Enhance Speech oparte na sztucznej inteligencji, które natychmiast usuwa niechciane szumy i poprawia słabo nagrane dialogi.