Auchan Smartway (źródło: media.auchan.pl)
Auchan Smartway (źródło: media.auchan.pl)

Auchan Polska wprowadza inteligentne rozwiązanie Smartway

Auchan Retail Polska podjęło się ambitnego zadania zrewolucjonizowania zarządzania produktami o krótkim terminie przydatności w swoich sklepach. Wprowadzenie specjalnej platformy, opartej na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji, to strategiczny krok w stronę zminimalizowania marnowania żywności. Firma obiecuje zmniejszenie tego zjawiska nawet o 80%, oferując jednocześnie klientom więcej produktów po obniżonych cenach oraz bardziej efektywną dystrybucję darowizn dla osób potrzebujących.

Cyfrowa droga do „Zero Waste”

W ramach swojej strategii rozwoju, Auchan stawia sobie za cel osiągnięcie statusu „zero waste” do roku 2032. Smartway, będący jej częścią, już teraz przynosi imponujące efekty. Po sukcesie we Francji i Rumunii, gdzie system pomógł uratować miliony produktów, Polska staje się kolejnym rynkiem, na którym firma wdraża to rozwiązanie.

Program wykorzystuje szereg zaawansowanych narzędzi sztucznej inteligencji, w celu optymalizacji procesów związanych z zarządzaniem żywnością. Od wykrywania produktów z krótką datą przydatności (smartdetection sprawdzi 500 produktów w mniej niż 4 minuty) po inteligentne sortowanie (smartdecision) i dynamiczne dyskontowanie (smartdiscount) – każdy element systemu jest zaprojektowany w ten sposób, aby maksymalizować efektywność i minimalizować odpady. Alerty z terminala pracownika pojawiają się przypadku wyczerpywania się zapasów oraz konieczności sprawdzenia terminu przydatności żywności.

Ten plan działania ma nie tylko zredukować ilość marnowanej żywności, ale również zapewnić klientom większy dostęp do przecenionych produktów, tym samym zwiększając ich siłę nabywczą. Pracownicy sklepu, korzystając z nowoczesnych narzędzi, sami doświadczają znacznej oszczędności czasu i zwiększonej efektywności pracy.

Innowacyjność i elastyczność

Platforma, która została już wprowadzona w 23 sklepach Auchan w 21 miastach na terenie całej Polski (w Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Gliwicach, Jankach, Katowicach, Kołbaskowie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Mikołowie, Opolu, Piasecznie, Poznaniu, Radomiu, Sosnowcu, Tarnowie, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu), wyróżnia się elastycznością i zdolnością do dostosowania się do różnorodnych potrzeb biznesowych. Jej sukcesywna implementacja w innych sklepach sieci ma ruszyć już w styczniu 2024 roku.

Wdrażanie Smartway przez Auchan jest znaczącym krokiem w kierunku zrównoważonego rozwoju i świadomego zarządzania zasobami. To przykład, jak technologia może wspierać ekologiczne inicjatywy i przyczyniać się do lepszego świata dla przyszłych pokoleń.