Dekoder CANAL+ BOX 4K / fot. Kacper Żarski (oiot.pl)

Koniec współpracy Canal+ Polska i Tidal — Co to oznacza dla abonentów?

Canal+ Polska ogłosiło, że od 20 listopada 2023 r. nie będzie już oferować swoim abonentom dostępu do serwisu streamingowego Tidal w ramach usługi Music+ Premium. Ta zmiana wywołała wiele pytań i niepewności wśród użytkowników, którzy do tej pory korzystali z tej opcji. Co dokładnie oznacza zakończenie tej współpracy i jakie będą konsekwencje dla klientów? Oto wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat.

Koniec współpracy Canal+ Polska i Tidal

Od 20 listopada 2023 r. abonenci korzystający z usługi Music+ Premium nie będą już mieli dostępu do Tidala w ramach swojej umowy z Canal+. To ogłoszenie może być zaskoczeniem dla wielu osób, które ceniły sobie dostęp do tej platformy muzycznej.

W komunikacie opublikowanym na stronie internetowej dostawcy usługi czytamy:

W związku z zakończeniem współpracy pomiędzy Canal+ Polska S.A. a Tidal Sp. z o.o., od dnia 20.11.2023 r. serwis TIDAL udostępniany w ramach usługi Music+ Premium nie będzie dostępny w ofercie Canal+. Abonenci, którzy dotychczas mieli dostęp do serwisu Tidal w ramach umowy z Canal+, będą mogli kontynuować korzystanie z usługi, wykupując subskrypcję bezpośrednio od dostawcy serwisu.

To oznacza w zasadzie tyle, że jeśli korzystałeś z tej usługi, to będziesz musiał teraz zdecydować, czy chcesz nadal korzystać z niej i wykupić subskrypcję bezpośrednio od dostawcy tej platformy. Po prostu nie będzie już do niej dostępu w ramach umowy z Canal+.

Komunikat w sprawie TIDAL (źródło: pl.canalplus.com)
Komunikat w sprawie TIDAL (źródło: pl.canalplus.com)

Music+ Premium — usługa promocyjna

Nasuwa się tu od razu pytanie, czy w takim razie możliwe jest rozwiązanie dotychczasowej umowy, skoro zmieniły się warunki jej świadczenia. Otóż i na to znajdziemy odpowiedź w komunikacie. Usługa Music+ Premium była oferowana promocyjnie, dlatego też udostępnienie i wycofanie jej nie wymaga poinformowania ani uzyskania zgody abonenta, i nie stanowi zmiany warunków umowy.

Oznacza to, że decyzja o zakończeniu współpracy z Tidalem nie jest zmianą warunków umowy z abonentami korzystającymi z Music+ Premium. Canal+ Polska może wprowadzać zmiany w ofercie usług, w tym zakończyć dostęp do określonych serwisów, bez konieczności uzyskiwania zgody od abonentów, o ile dodatki te były świadczone w formie promocji.

Oczywiście nadal jest oferowany dostęp do innych serwisów streamingowych, takich jak Netflix i HBO Max. Warto zaznaczyć, że ceny tych usług w ofercie Canal+ potrafią być korzystniejsze niż bezpośrednie wykupienie ich od dostawców.