Firma DuckDuckGo zaprezentowała swojego bota sztucznej inteligencji. Narzędzie DuckAssist w wersji beta jest już dostępne, a jego funkcje umożliwiają generowanie odpowiedzi w oparciu o Wikipedię.
O tym, jak giganci walczą o sztuczną inteligencję
Od kilku miesięcy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie z jej pomocą spędza sen z powiek gigantów oprogramowania. Wszystko to za sprawą bota ChatGPT, który wywrócił do góry nogami podejście do przeszukiwania Internetu, zdobywając 100 milionów użytkowników w jedyne 2 miesiące jego działania.
Ogromne przedsiębiorstwa zareagowały szybko. Pierwszym z nich okazał się być Microsoft, który zaproponował użytkownikom zmiany w obrębie przeglądarki Edge i wyszukiwarki Bing. Firma ta zainwestowała też 10 miliardów dolarów w firmę OpenAI, będącą autorem ChatGPT. W międzyczasie Google usiłował pokazać Barda, który jednak nieco zawiódł, podając nieprawidłowe odpowiedzi w oficjalnej reklamie, a przedsiębiorstwo dość specyficznie prosiło pracowników o pomoc w jego szkoleniu.
Teraz pojawił się także ruch ze strony mniejszej firmy DuckDuckGo, która postanowiła opracować własne narzędzie DuckAssist, wykorzystujące potęgę i moc sztucznej inteligencji.
Jak działa DuckAssist?
Firma DuckDuckGo, znana ze swojej alternatywnej wobec Google wyszukiwarki internetowej. Jej twórcy udostępnili właśnie wersję próbną DuckAssist, która działa już zarówno w aplikacjach mobilnych, jak i w obrębie rozszerzeń przeglądarki. Rozszerzenia i aplikacja są w pełni anonimową, bezpłatną formą przeglądarki i taką nadal pozostanie.
Opracowane rozwiązanie pozwala użytkownikowi zadać pytanie wirtualnej „kaczce”, a sztuczna inteligencja DuckAssist wykorzysta Wikipedię, aby stworzyć właściwą odpowiedź. Wygenerowany przez AI tekst jest krótki i wyczerpujący, będący podsumowaniem wyszukiwań w źródłach wiedzy.
Jak zaznaczają twórcy, DuckAssist na ten moment dedykowany jest dla prostych zadań, gdyż algorytmy dopiero się uczą. Wspominają również, że błędy i nieścisłości mogą się zdarzać, a w przypadku ich wystąpienia, proszą o przesyłanie uwag i anonimowych opinii.
Nowe narzędzie póki co jest dostępne jedynie w języku angielskim na iOS, Androidzie i macOS, a także w rozszerzeniach przeglądarek takich, jak Firefox, Chrome i Safari.